اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کاشان خبر داد

راه‌اندازی مرکز صنعتی تصفیه آب در شهر ابوزیدآباد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از راه‌اندازی یک مرکز صنعتی تصفیه آب در شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی مرکز صنعتی تصفیه آب در شهر ابوزیدآباد

علیرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان شرایط بهداشتی مراکز عرضه آب تصفیه را در این شهرستان نگران‌کننده خواند و اظهار داشت: اگر رسیدگی دقیق و مستمر در این اماکن نباشد، آب تولیدی که با عنوان آب تصفیه به شهروندان عرضه می‌شود، می‌تواند سم مهلکی باشد که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه متخصصان کلیه و مجاری ادرار، افزایش و یا کاهش استاندارد «Esi» آب را برای انسان مضر می‌دانند گفت: اگر«Esi» آب از حد 200 پایین‌تر برود املاح مفید آب را همراه با خودش می‌برد.

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان، بر نظارت دقیق روزانه مراکز عرضه آب تصفیه در شهرستان‌ کاشان تأکید و عنوان کرد: فعالیت دستگاه‌های تصفیه آب نیاز به متخصص دارد و این که هیچ نظارتی بر فعالیت این مراکز در شهرستان کاشان وجود ندارد نکته مثبتی به شمار نمی‌رود. 

اسدی با اشاره به اینکه، مراکز تصفیه آب در شهرستان کاشان باید توسط متخصصان نظارت و کنترل شود گفت: بیشتر دستگاه‌های تصفیه آب در مراکز عرضه آب تصفیه در این شهرستان به جای آب تصفیه، آب مقطر که برای انسان سم است تحویل مشتریان خود می‌دهند.

مدیرعامل آبفای کاشان همچنین با خطرناک خواندن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ابراز داشت: تعویض دیرهنگام فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و تلمبار شدن املاح باعث آلوده شدن آب می‌شود و به جای آب تصفیه، آب آلوده تحویل می‌دهد.

به گفته وی‌، اگر فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب خانگی درست تنظیم نشود املاح را به خودش جذب و با تجمع املاح در فیلتر، آلودگی آب را به همراه خواهد داشت.

این مسئول اذعان داشت: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب برای ارتقای کیفیت شیمیایی آب است اما به دلیل عدم استفاده صحیح از آن کیفیت بهداشتی آب به خطر می‌افتد.

اسدی از راه‌اندازی یک مرکز صنعتی تصفیه آب در شهر ابوزیدآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و متذکر شد: با تجمیع سه حلقه چاه آب آبفای کاشان در شهر ابوزیدآباد و نصب یک دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس استانداردهای اعلام شده در این شهر، عرضه آب در این منطقه تحت کنترل خواهد بود. 

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول