اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور ناجا:

تلفات حوادث رانندگی در جاده‌ها 10 درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش متوالی تلفات جاده‌ای ناشی از حوادث رانندگی در کشور طی چند سال گذشته گفت: این کاهش از آغاز سال‌جاری تاکنون 10 درصد بوده است.

تلفات حوادث رانندگی در جاده‌ها 10 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار اسکندر مومنی عصر امروز در جمع خبرنگاران زنجان با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در سطح کشور اظهار داشت: بعد از ماه رمضان 83 میلیون سفر در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تاثیرگذار بودن وضعیت جوی در سفرهای جاده‌ای کشور افزود: الگوی حال حاضر سفرهای جاده‌ای کشور در محورهای شمال و شمال غرب کشور است.

رئیس پلیس راهور ناجا به حجم بالای سفرها در جاده‌های شمال کشور اشاره و تصریح کرد: این موضوع بر زندگی عادی مردم شمال کشور هم تاثیر گذاشته است.

وی  با اذعان به نبود مسیر رفت و برگشت جدا در جاده‌های شمال کشور اضافه کرد: هر چند تلاش‌هایی در این راستا انجام شده است ولی هنوز این مسیرها با توجه به حجم بالای مسافرت‌ها جداسازی نشده است.

سردار مومنی محورهای تهران، فارس و خراسان رضوی را دارای بیشترین تصادفات جاده‌ای در سطح کشور اعلام کرد و گفت: آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان‌ها هم با توجه به کاهش کشوری کاهش یافته است.

وی به کاهش 10 درصدی تلفات تصادفات ناشی از حوادث رانندگی طی چهار ماه گذشته از سال‌جاری اشاره کرد و افزود: این آمار طی چند سال گذشته مرتب کاهش یافته است هر چند این آمارها هم نسبت بالایی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا به کاهش متولی تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور اشاره و تصریح کرد: این کاهش متوالی طی چهار سال گذشته ادامه داشته است.

وی با اذعان به پایین بودن ایمنی خودروهای داخلی اضافه کرد: به این مشکل باید وضعیت نامطلوب امداد و نجات جاده‌ای را هم افزود چراکه 50 درصد از تلفات حوادث رانندگی در خارج از صحنه تصادف روی می‌دهد.

سردار مومنی با بیان اینکه تلفات خارج از صحنه تصادف طی چند سال گذشته در کشور 70 درصد بوده است، افزود: وضعیت استاندارد یا مطلوب برای این قسمت 20 درصد است.

وی  خواب‌آلودگی رانندگان از جمله رانندگان مسن را از مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای در استان‌هایی با وضعیت جغرافیایی زنجان اعلام و اضافه کرد: این رانندگان باید متوجه باشند که خواب نیاز ضروری بدن است که جایگزینی برای آن وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا به سهم ارگان‌های دیگر در حوادث ناشی از تصادفات رانندگی اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون این سهم مشخص و اعلام می‌شود که تاکنون در 2 هزار و 600 مورد از تصادفات دیگر ارگان‌ها مقصر شناخته شده‌اند که سهم شهرداری‌ها با بیش از یک‌هزار مورد بیشتر از دیگر دستگاه‌ها بوده است.

وی به مصوبات جلسات متعدد در مورد نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور اشاره و تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز از برنامه‌های بلند مدت و آشکار کردن آنها از مصوبات کوتاه مدت برای رفع این مشکل است.

سردار مومنی سرعت، سبقت و انحراف به چپ را از مهم‌ترین تخلفات منجر به تصادفات جاده‌ای در کشور دانست و گفت: رانندگان باید متوجه باشند که یک لحظه غفلت عمری پشیمانی به دنبال دارد.

وی وضعیت استان زنجان را به لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای در کشور مطلوب اعلام و افزود: این کاهش به مانند همه نقاط کشور متوالی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا بر تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای زنجان به لحاظ تجهیزات تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی موتورسیکلت‌ها هم در این استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول