اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اعلام کرد

کاهش عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات برون شهری آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات برون شهری آذربایجان غربی در چهار ماه سال ‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

کاهش عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات برون شهری آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به علل تصادفات برون شهری آذربایجان غربی، اظهار داشت: چهار ماه نخست سال‌ جاری بیشترین دلیل تصادفات برون شهری عدم توجه به جلو با 33 درصد است.

وی با اشاره به سایر عوامل در بروز تصادفات در حوزه برون شهری، تصریح کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله، گردش به طرز غلط، تغییر مسیر ناگهانی، عدم توانایی در کنترل وسیله، بی‌توجهی در حرکت با دنده عقب از جمله این عوامل است.

فرمانی به کاهش تخلفات رانندگی در چهار ماه نخست سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت تخطی از سرعت مطمئنه 9 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته 21 درصد گزارش شده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی افزود: انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از جمله عوامل بروز تصادفات برون شهری در چهار ماه نخست سال ‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب هشت درصد و سه درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش عامل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز تصادفات برون شهری، خاطرنشان کرد: چهار ماه نخست سال‌ جاری این عامل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش یافت.

فرمانی ضمن اشاره به افزایش میزان عوامل عدم رعایت فاصله و تغییر مسیر ناگهانی ابراز داشت: این عوامل در بروز تصادفات نقش اساسی دارد و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، به ترتیب سه درصد و یک درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول