اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد

لزوم تربیت 227 هزار حافظ قرآن در استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از لزوم تربیت 227 هزار حافظ قرآن کریم در استان همدان تا پایان سند چشم‌انداز توسعه خبر داد.

لزوم تربیت 227 هزار حافظ قرآن در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در کمیته طرح حفظ قرآن کریم با اشاره به این موضوع که طرح حفظ قرآن کریم یکی از مصوبات شورای عالی قرآنی بوده، اظهار داشت: این کمیته با ترکیب سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، بنیاد قرآنی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش و نهادهای نمایندگی ولی فقیه تشکیل شود تا سهمیه استان مشخص شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند تا پایان برنامه چشم‌انداز، باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم گفت: این تعداد تقریباً شامل 13 درصد جمعیت کل کشور است که بر اساس سالنامه آماری سال 1389 سهمیه استان همدان 227 هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: سهمیه شهرستان همدان 79 هزار نفر، ملایر 38 هزار نفر، کبودراهنگ 18 هزار نفر، بهار 16 هزار نفر، رزن 15 هزار نفر، تویسرکان 14 هزار نفر، اسدآباد 14 هزار نفر و فامنین 5 هزار و 800 نفر است.

وی هدف از تشکیل این جلسه را آشنایی دستگاه‌ها با این طرح، تهیه سهمیه کمیته دانش‌آموزی و دانشجویی و سایر نهادها دانست و ادامه داد: سازمان‌ها موظف‌اند تا سال 1404 شمسی اهداف تعیین شده را تحقق بخشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز در این جلسه به برگزاری آزمون حفظ قرآن در استان اشاره کرد و گفت: آمار دانش‌آموزان 285 هزار نفر در استان است که 90 هزار نفر در آزمون حفظ قرآن ثبت نام اولیه کرده‌اند.

حسن مظاهری ادامه داد: بیش از 3.1 درصد آنها آزمون داده‌اند و از این تعداد 16 هزار نفر قبول شده‌اند که این آزمون شامل حفظ قرآن از نیم جزء تا کل قرآن بوده که 2 هزار و 200 نفر همکاران فرهنگی بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود بودجه آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت: طبق دستورالعمل به ازای هر قسمت قرآنی جوایزی برای قبول‌شدگان در این آزمون، از 25 هزار تومان تا 3 میلیون تومان همراه با یک عمره در نظر گرفته شده بود که جوایز قبول‌شدگان بالای 20 جزء تأمین اعتبار نشده است.

معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار همدان در این جلسه نیز فعالیت تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را در به سرانجام رساندن این اهداف خواستار شد.

احسان شهابی یکی از نتایج این جلسه را تشکیل سامانه جامع دانست و ادامه داد: باید سامانه‌ای برای جلوگیری از تکرار اسامی حافظان قرآنی تعریف کنیم که می‌توانیم در این طرح از ظرفیت سامانه اوقاف هم استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه قرار به انعقاد تفاهمنامه‌ای بین تبلیغات اسلامی و اوقاف شد که طبق این تفاهمنامه، اداره کل اوقاف متعهد به تأمین بودجه‌ تربیت 5 هزار حافظ تبلیغات اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/2499/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول