اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ولایت قزوین بیان شد/1

نخستین نعمت خداوندی از نگاه آیت‌الله زابلی

آیت‌الله حسینی زابلی به تشریح نعمات خداوندی و بیان مهم‌ترین آنها با نگاهی علمی و دینی پرداخت.

نخستین نعمت خداوندی از نگاه آیت‌الله زابلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی زابلی ظهر امروز در پنجمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: در عالم هستی لذت‌ها به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: بنابر این لذت‌ها محدود به لذت‌های مادی نیست و باید به لذت‌های معنوی نیز در کنار مادیات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: این لذت‌های معنوی هستند که می‌توانند ذخیره آخرت بوده و در روز قیامت وسیله‌ای برای در امان ماندن از عذاب الهی باشند.

حسینی زابلی ادامه داد: کسانی که اهل دین و ایمان هستند از انجام کارهایی که همراه با لذت‌های معنوی است بانشاط شده و روحیه آنان تقویت می‌شود.

وی با اشاره به رزق و روزی مادی که از سوی خداوند متعال به انسان‌ها عطا شده است، گفت: نخستین روزی مهم و حیاتی که خداوند به انسان‌ها عطا کرده، هوا است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: هر انسانی در طول شبانه روز 14 کیلوگرم اکسیژن مصرف می‌کند بنابر این اینکه گفته می‌شود اولین روزی انسان‌ها هواست، دور از ذهن نیست.

حسینی زابلی افزود: پس از هوا، نور مهم‌ترین روزی است که به انسان‌ها عطا شده است زیرا اگر نور خورشید هر روز به جهان هستی تابیده نشود، قطع یقین هیچ موجودی زنده نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: آب نیز یکی دیگر از نعمت‌های بزرگ خداوند برای بندگانش است که به واسطه آن هر موجودی جان تازه می‌گیرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اثرات مثبت نماز گفت: هر مسلمانی در طول شبانه روز 700 بار ذکر الله اکبر را بر زبان جاری می‌کند که شش بار آن در هر اذان و با صدای بلند بر مناره‌ها گفته می‌شود تا به گوش همه برسد.

حسینی زابلی اضافه کرد: الله اکبر معنای وسیعی دارد که توجه به معنای آن یکی از بهترین لذت‌های معنوی را برای فرد مسلمان به دنبال دارد.

وی ادامه داد: الله اکبر یعنی خداوند بزرگتر از هر چیز دیگری در جهان هستی است و کسی که این معنا را به درستی درک کند قطع یقین از مال، سمت، زیبایی و دیگر لذات مادی دست می‌کشد تا از لذت‌های معنوی باز نماند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: اگر کسی حتی دو رکعت نماز را در کمال خلوص نیت بخواند و تمام توجه خود را به معنای نماز منعطف کند، اجر و ثواب فراوانی در نزد خداوند متعال دارد.

حسینی زابلی با اشاره به اینکه عبارت «اهدنا» که در نماز بیان می‌شود معنای گسترده ای دارد، تصریح کرد: یک معنی این عبارت هدایت در حد کمال و مرتبه‌ای است که نهایتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: هدایت و قرار گرفتن در مسیر امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) معنی دیگری از این عبارت است زیرا مسیر حضرت علی (ع) مسیر حق است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: سومین معنی این عبارت این است که از خدا می‌خواهیم کمک کند در مسیری که انتخاب کرده‌ایم ثابت قدم بوده و پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/77010/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول