اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

بالاترین نعمت اخروی سلام خداوند به بهشتیان است

یکی از مراجع تقلید گفت: بزرگ‌ترین و مهمترین نعمت بهشتی آن است که خداوند به بهشتیان سلام می‌کند.

بالاترین نعمت اخروی سلام خداوند به بهشتیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در ادامه سلسله دروس تفسیر سوره «یس» در مدرسه حجتیه قم شیوه بیان قرآن را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خداوند هرگاه سخن از دوزخ و عذاب‌های الهی به میان آورده بحث بهشت و پاداش‌های اخروی را هم ذکر کرده است.

وی افزود: اهل ایمان که در بهشت ساکن می‌شوند دارای ویژگی‌هایی هستند که یکی از آنها شغل داشتن آنهاست هرچند این شغل به معنای پرداختن به حرفه خاصی نیست بلکه مفهوم دیگری مد نظر قرآن است؛ مردم هم در این دنیا چنین مفهومی را به کار می‌برند و کسی که دائما سفر می‌کند را دارای شغل مسافرت می‌دانند در حالیکه شاید واقعا شغلش مسافرت کردن نباشد.

این مرجع تقلید گفت: انسان‌های کثیرالسفر سه دسته هستند؛ کسانی که رانندگی می‌کنند؛ گروهی که مانند آموزگاران برای تدریس به شهرهای دیگر سفر می‌کنند و دسته سوم هم مانند اطرافیان یک بیمار که برای درمان مریض‌شان به دیگر مناطق مسافرت می‌کنند.

وی ادامه داد: ترس از قیامت حتی پس از ورود برخی انسان‌ها به بهشت همراه آنها خواهد بود و به همین دلیل با یکدیگر سخن می‌گویند تا از آن ترس رهایی یابند و این یکی از ویژگی‌های آنان خواهد بود؛ از دیگر خصوصیات اهل بهشت باید به همراه بودن همسران آنها اشاره کرد البته ممکن است مراد، همسرانی از جنس فرشتگان باشند ولی اگر همسران زمینی آنها هم ایمان داشته باشند در بهشت در کنار یکدیگر خواهند بود.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تفریح برای انسان اشاره و ابراز کرد: کار و تحصیل انسان را خسته می‌کنند به همین دلیل لازم است گاهی اوقات چند روزی را به خود تعطیلی بدهد و به گشت و گذار در طبیعت بپردازد؛ امام خمینی(ره) هم تعریف می‌کردند در دوران جوانی همه پنجشنبه‌ها به تفریح در خارج از قم می‌پرداختند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آسودگی کامل بهشتیان در آن دنیا گفت: هر چه آنان بخواهند برایشان مهیا می‌شود اما بزرگ‌ترین و مهمترین نعمت بهشتی آن است که خداوند به بهشتیان سلام می‌کند.

وی در ادامه به اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان و شب قدر اشاره کرد و افزود: در مفاتیح‌الجنان نمازی دو رکعتی ویژه این شب ذکر شده است.

آیت‌‌الله سبحانی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) عنوان داشت: ایشان می‌فرمایند روزی که پیامبر اکرم(ص) بیمار بودند به عیادتشان رفتم و ایشان حدیثی برایم خواندند با این مضمون که سه گروه از انسان‌ها ملعون هستند؛ آنها که عاق والدینشان می‌شوند؛ غلامانی که از نزد صاحبانشان بگریزند و کسانی که به کارگران خود ظلم می‌کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: البته در این روایت که ادامه دارد منظور از عاق‌الوالدین کسانی هستند که موجب ناراحتی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) شوند زیرا حضرت محمد(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمودند من و تو پدران این امت هستیم و غلامان هم مردمی هستند که نافرمانی کنند زیرا این دو بزرگوار مولای مسلمانان محسوب می‌شوند و در مسئله کارگران هم باید دانست که اگر کسی حق اهل بیت(ع) را مراعات نکند ظالم و ملعون است.

انتهای پیام/78004/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول