اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بازدید از فارس:

خداوند بدون شک به فعالیت‏‌های خبرگزاری فارس برکت داده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بازدید از خبرگزاری فارس استان سمنان گفت: رشد مجموعه فارس نشان می‏‌دهد که خداوند بدون شک به فعالیت‌‏های این خبرگزاری برکت داده است.

خداوند بدون شک به فعالیت‏‌های خبرگزاری فارس برکت داده است

حجت‏‌الاسلام عبدالله واحدی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، در گفت‏‌وگو با مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان در اتاق جلسات شهدای خبرگزاری فارس اظهار کرد: رسانه‏‌ها می‏‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را برطرف کنند و خبرگزاری فارس نیز در این بین از نقش قابل توجهی برخوردار بوده و توانسته‏ است به این نقش به خوبی بپردازد.

واحدی گفت: خبرگزاری فارس در حوزه اوقاف و امور خیریه ورود خوبی داشته است و باید بیش از وضع فعلی در زمینه‏‌های کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان فعالیت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین نقش خبرگزاری فارس و رسانه‏‌ها را در فرهنگ‏‌سازی وقف بین مردم بسیار تأثیرگذار و بی‌‏‏بدیل خواند و گفت: خبرگزاری فارس می‏‌تواند به این اداره کل کمک کند تا تعداد موقوفات که خوشبختانه در استان سمنان شمارشان مطلوب است، بیشتر شود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‏های خبرگزاری فارس در سال‏های اخیر در سطح منطقه و جهان گفت: توفیقات خبرگزاری فارس در عرصه‏‌های مختلف به خصوص در استان سمنان جای خوشحالی دارد و جایگاه این رسانه بین رقبا بسیار مطلوب است.

 

خبرگزاری فارس رسانه توانمندی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: افزایش رتبه خبرگزاری فارس بین رسانه‏‌های مختلف جهان بدون شک نیاز به توان و ظرفیت زیادی دارد که در سال‏های اخیر در این خبرگزاری به آن توجه شده است.

واحدی افزود: آمارها و عملکردها نشان می‏‌دهد که مجموعه خبرگزاری فارس، رسانه توانمندی است که به صورت علمی و فعال در سطح کشور مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است.

وی افزود: خبرنگاران خبرگزاری فارس به دنبال اینکه تنها رفع تکلیف کنند، نیستند و ادای تکلیف برای آنها از همه چیز مهم‏تر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان توجه به انجام وظیفه را سرلوحه فعالیت‏های خبرنگاران فارس دانست و گفت: پیشرفت‏های خبرگزاری فارس مطلب حائز اهمیت و قابل تأملی است و بدون شک خداوند متعال در این راه دست‌‏اندرکاران این رسانه را یاری کرده است.

تفاوت‏های اساسی خبرگزاری فارس با سایر رسانه‏‌ها

واحدی گفت: یکی از تفاوت‏های اساسی خبرگزاری فارس با سایر رسانه‏‌ها در این است که عمدتاً این خبرگزاری بر اساس وظیفه و نیت اسلامی و ملی خود حرکت می‏‌کند و وقتی فعالیت‏ها چنین روحیه‌‏ای به خود گرفت، اقدامات رشد خوبی پیدا می‏‌کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال وقتی می‏‌بیند مجموعه‌‏ای بر اساس عقیده و وظیفه دینی و اسلامی خود کار می‏‌کنند، به طور قطع به فعالیت‏های آنها برکت می‏‌دهد و امروز مشخص است که به فعالیت‏های خبرگزاری فارس برکت داده شده و این رسانه توانسته است جایگاه خوبی را در ایران و جهان به دست آورد.

فارس به نوعی همان نقش صدا و سیما را ایفا می‏‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: شکی نیست که خبرگزاری فارس امروز این توان را دارد که اگر بخواهد در حوزه فرهنگ‏‌سازی وقف ورود پیدا کند، می‌‏تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باید از این ظرفیت مناسب به درستی بهره‏‌گیری شود.

واحدی گفت: در فعالیت‏‌های رسانه‏‌ای، جایگاه صدا و سیما به واسطه بهره‏‌گیری از صوت و تصویر به صورت توأمان بسیار بارز بوده و ممتاز است؛ اما پس از آن در بین مطبوعات و خبرگزاری‏‌ها، فارس نشان داده است که همان نقش صدا و سیما را ایفا می‌‏کند.

وی نگارش مطالب و محتوای ارایه شده در خبرگزاری فارس در مقایسه با سایر رسانه‏‌ها را مطلوب دانست و گفت: در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز بدون شک از توان و ظرفیت علمی و رسانه‏‌ای مدیر و خبرنگاران خبرگزاری فارس استان سمنان استفاده خواهد شد.

 

اخلاق را نمی‏‌توان از روزنامه‏‌نگاری اسلامی جدا کرد

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست گفت: در روزنامه‏‌نگاری اسلامی، مفهوم پیام به رسالت نزدیک است و اخلاق را نمی‏‌توان از روزنامه‌‏نگاری اسلامی جدا کرد و خبرگزاری فارس در این مسیر گام نهاده ‏است.

مرتضی مزینانی‏‌صفابین افزود: می‏‌توان گفت که خبرنگاران حلقه واسط مردم و رسانه‏‌اند و مردم فقط می‏‌توانند از طریق خبرنگاران از وقایع دور و نزدیک مطلع شوند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران چشم و گوش و نماینده مردم و رکن چهارم دموکراسی هستند و حضور مسئولانه، صادقانه و به‏‌موقع آنان در منطقه رویداد و گزارش بر اساس هر آنچه اتفاق افتاده است، نه آنچه خود دوست داشته‏‌اند اتفاق بیفتد، می‏‌تواند مردم را بی‏‌نیاز از حضور بر سر حادثه و محل وقوع رویدادها کند و به آنان در تصمیم‏‌‌گیری‏‌ها و تصمیم‌‏سازی‏‌ها یاری رساند.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان افزود: خبرنگاران از یک طرف وظیفه کشف حقایق، انعکاس سریع و صحیح واقعیات و هشدار در مورد رویدادهایی را بر عهده دارند که به منافع ملی و اعتقادات و فرهنگ مردم و ارزش‏های انسانی آسیب می‏‌رسانند و از طرف دیگر، با درک موقعیت رسانه اختیارات و مسئولیت‏‌ها و وضع رقیبان باید به بقای رسانه بیندیشد.

مزینانی‏‌صفابین افزود: خبرنگاران موتور و قلب تحریریه‏‌های رسانه‏‌ها، رادیو و تلویزیون و مطبوعات هستند و نقش اساسی در حیات سایر قسمت‏های رسانه و کارکرد صحیح بقیه اجزا دارند.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول