اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری:

خوف و رجا از محضر خداوند متعال باید در دل مومن یکسان باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوف و رجا نسبت به پروردگار متعال باید در دل مومنان یکسان باشد و باید به همان میزان که به صفت غفار بودن خدا اطمینان دارد، صفت جبار بودن او را نیز مدنظر قرار دهد.

خوف و رجا از محضر خداوند متعال باید در دل مومن یکسان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری بامداد امروز در مراسم شب قدر در جمع مردم یزد در مسجد حظیره اظهار داشت: خداوند متعال در برابر بندگان خود هم غفار و رحمان است و هم جبار بنابراین ترس و امید در دل مومنان باید یکسان باشد.

وی افزود: خوف بسیار و رجا بسیار در صورتی که به یک اندازه نباشد، هر دو انسان را به گناه می‌اندازد زیرا عده‌ای امید به بخشش پروردگار ندارند و از ناامیدی به گناه می‌افتند و عده‌ای نیز امید بسیار به بخشش پروردگار دارند و این امید مضاعف آنها را به گناه می‌اندازد.

ناطق نوری بیان کرد: عده‌ای به خاطر امید بسیار به بخشش پروردگار، هر گناهی را مرتکب می‌شوند و اعلام می‌دارند که خدا بخشنده است و از خطای ما در می‌گذرد اما این عده غافلند که خدا همانگونه که رحمان و غفار است، به همان اندازه جبار است.

وی با بیان اینکه قهر پروردگار بسیار سنگین است، تاکید کرد: بزرگترین جلوه قهر پروردگار، رها کردن بنده به حال خود است و این مورد آنچنان عواقب ناخوشایندی دارد که از خدا می‌خواهیم هرگز این قهر را در حق ما انجام ندهد.

ناطق‌نوری با اشاره به ترس از خداوند بیان کرد: حضرت علی (ع) با آن عظمت و بزرگی، با وجودی که گناه و معصیت از ذات او دور بوده است، از محضر خداوند متعال ترس داشت زیرا انسان هرچه نسبت به خدا معرفت و شناخت داشته باشد، بیشتر نگران است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند: آنچنان از خدا بترس که اگر همه عبادت جن و انس را انجام دادی، بترس که مورد قبول واقع می‌شود یا خیر و احتمال بده که عذابت می‌دهند یا نه و آنقدر امیدوار باش که اگر گناه همه عالمیان را انجام داده باشی، مایوس نباشی و احتمال بده که خدا از گناهت می‌گذرد.

ناطق‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تدبر مسلمین در قرآن کریم اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر در قرآن است و حتما لازم نیست چند بار قرآن ختم شود بلکه معتقدیم خواندن قرآن در صورتی با ارزش است که معانی آن نیز درک و در آن تدبر شود هرچند که در ماه مبارک رمضان نیمی از قرآن ختم شود.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول