اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل کشتارگاه مجتمع پروتئینی حلال اصفهان:

2 کشتارگاه دام مجهز به پیش سردکن در استان اصفهان هستند

مدیر عامل کشتارگاه مجتمع پروتئینی حلال اصفهان گفت: تنها دو کشتارگاه دام در استان اصفهان به پیش سردکن مجهز هستند.

2 کشتارگاه دام مجهز به پیش سردکن در استان اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسیب سلطانی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از کشتارگاه صنعتی دام نوشین حلال اصفهان اظهار کرد: این کشتارگاه از سال 88 به منظور تهیه و تولید محصولی حلال، پاک و سالم احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع یکی از نخستین مجتمع‌های پروتئینی در کشور است، ادامه داد: با راه‌اندازی فاز یک کارخانه که در واقع کشتارگاه گاو، گوساله، گوسفند و بز است، برای بسته‌بندی آلایش، بسته‌بندی گوشت قرمز مشغول به فعالیت شده است.

مدیرعامل کشتارگاه مجتمع پروتئینی حلال اصفهان تصریح کرد: این مجتمع مجهز به سردخانه یک هزار تنی است که عملیات پیش سرد کردن لاشه‌های ذبح شده را به مدت حداقل 6 ساعت انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: با به‌کارگیری پیش سرد در کشتارگاه‌ می‌توان از ابتلای مصرف‌کننده‌ها به بیماری تب کریمه کنگو جلوگیری کرد.

سلطانی اذعان داشت: نگهداری لاشه‌های کشتاری در دمای یخچالی بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد، علاوه بر ترد شدن گوشت، منجر به گذراندن مرحله جمود نعشی در گوشت و بدین ترتیب با کاهش PH لاشه‌ها پاتوژن‌های احتمالی حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه این اساسنامه از پنجم مردادماه سال جاری به  قصابی‌های سطح شهر ابلاغ شده است، تأکید کرد: براساس این اساسنامه تنها باید گوشت‌های پیش سرد شده را در واحدهای خود به فروش برسانند.

مدیرعامل مجتمع پروتئینی حلال گوشت اصفهان ابراز داشت: این نکته در کشتارگاه‌های سنتی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر تنها دو کشتارگاه در اصفهان دارای سردخانه پیش سردکن است؛ یکی فساران و دیگری مجتمع پروتئینی نوشین حلال است و این در حالی است که بیشتر فرآورده‌های گوشتی اصفهان از کشتارگاه‌های سنتی تأمین می‌شود.

وی، ساخت فازهای دیگر این مجتمع را بیان کرد و اظهار داشت: در ادامه فاز نخست این مجتمع شاهد راه‌اندازی تصفیه‌خانه پس‌آب فاضلاب هستیم تا آلودگی صنعتی ایجاد نشود و این آب جهت آبیاری زمین‌های اطراف استفاده شود.

سلطانی در پایان با اشاره به اینکه عملیات ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت دو هکتار و با 6 میلیارد تومان اعتبار توسط سرمایه‌گذاران خصوصی صورت گرفته است، تأکید کرد: این کشتارگاه ظرفیت روزانه کشتار یک هزار رأس دام را دارد.

انتهای پیام/63007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول