اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی خبر داد.

افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن دستور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کشتار 9 میلیون و 250 هزار راس انواع دام در سال گذشته 20 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته‌ایم.

وی از کشتار 7 میلیون و 238 هزار راس گوسفند و بره در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و افزود: 2 میلیون و 235 هزار بز، یک میلیون و 480 هزار راس گاو و 235 هزار راس بزغاله نیز در سال گذشته در سطح کشور کشتار شده که نسبت به سال پیش از آن چهار درصد رشد نشان می‌دهد.

کشتار 603 میلیون قطعه طیور

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، 27 هزار نفر شتر، 6 هزار و 625 قطعه شترمرغ، 31 هزار و 700 راس گاومیش، 603 میلیون قطعه طیور نیز در سال گذشته کشتار شده که نسبت به سال 90، 5 درصد رشد داشته است.

دستور با اشاره به نحوه نظارت دامپزشکی به مراکز تولید و عرضه اظهار کرد: در سال گذشته، دو میلیون و 700 هزار مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه در کشور صورت گرفته است.

افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌ها سنتی

وی از افزایش 40 درصدی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و افزود: 220 کشتارگاه صنعتی طیور و 63 کشتارگاه صنعتی دام در حال حاضر در سطح کشور فعال است.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان بازدید از کشتارگاه‌ها را از اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت: افزایش 5 درصدی بازدید از کشتارگاه‌ها در سال گذشته و تشکیل 9 هزار و 500 مورد پرونده تخلف و ارسال آن به مراجع قضایی از مهم‌ترین اقدامات سازمان در این راستا بوده است.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول