اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از 4 طرح آبرسانی

شاخص بهره‌مندی روستاییان قروه از آب آشامیدنی سالم به 92 درصد می‌رسد

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قروه گفت: با بهره‌برداری از چهار طرح آبرسانی در هفته دولت امسال، شاخص بهره‌مندی روستاییان این شهرستان از آب آشامیدنی سالم به 92 درصد می‌رسد.

شاخص بهره‌مندی روستاییان قروه از آب آشامیدنی سالم به 92 درصد می‌رسد

حاجعلی زارعی امروز در گفت‌وگو با فارس در قروه گفت: طرح آبرسانی به روستاهای شیخ جعفر، آصف آباد، پلوسرکان و تکیه علیا در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای آن در مجموع، 8 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از منابع مختلف سفر مقام معظم رهبری، منابع استانی و داخلی هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی افزود: با افتتاح این طرح‌ها، شاخص بهره‌مندی روستاییان شهرستان به 92 درصد می‌رسد که این میزان، هشت درصد از میانگین استانی و 3 درصد از میانگین کشوری فراتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 103 روستای شهرستان زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و عملیات اجرایی  آبرسانی به 12 روستای شهرستان نیز با پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 درصد در دست انجام است.

زارعی با بیان اینکه کار آبرسانی به شش روستای قزلجه کند، سلطان آباد، گلالی، اوریه و شکوه آباد به دلیل آلودگی به مواد شیمیایی و کمبود آب به صورت سیار و با تانکر انجام می‌شود، افزود: تعداد روستاهایی که در زمینه آب آشامیدنی با مشکل مواجه بودند، 37 روستا بود که طی هفت سال گذشته مشکلات 31 روستا مرتفع و در صورت تامین اعتبار، طرح آبرسانی به بقیه روستاها نیز به سرعت انجام می‌شود.

وی گفت: از هفته دولت سال گذشته تا کنون کار آبرسانی به 10 روستای شهرستان با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 22میلیارد و 390 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قروه از اجرای فاز اول مطالعاتی فاضلاب‌کشی به 12 روستای شهرستان نیز خبر داد و افزود: برای فاز نخست این طرح، 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و اجرای پروژه فاضلاب 17 روستا نیز برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان، برای اجرای طرح هادی، طراحی و ارائه شده است.

زارعی از واگذاری هزار و 75 مورد انشعاب روستایی به هزار و 75 خانوار در روستاهای احمدآباد باش، نیازبلاغ، دیرکلو، قره‌بلاغ خان، نارنجک، شیروانه، گلالی، پلوسرکان، آصف آباد، شیخ جعفر و قلعه خبر داد و افزود: حق امتیاز این انشعاب به مبلغ 860 میلیون ریال از مشترکین وصول شده است.

وی به تعویض 150 عدد کنتور معیوب و شکسته در مدت یاد شده با مشارکت مشترکین اشاره کرد و متذکر شد: در راستای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی روستاییان، بیش از هزار و 500 مورد نمونه‌برداری شیمیایی و میکروبی از روستاهای زیرپوشش و چاه‌های تامین آب در حال حفاری انجام گرفته است.

زارعی در پایان اذعان داشت: کار تبدیل 250 انشعاب غیرمجاز به قانونی ذر روستاهای کنگره، میهم علیا، شهاب‌الدین، بابا شیدالله، مالوجه و قلعه در سال جاری انجام شد.

انتهی پیام/79009/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول