اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‎نگاری فارس از مراسم تجلیل از خبرنگاران گلستان

مراسم تجلیل از روز حاشیه‎پردازترین قشر جامعه نیز حاشیه‎هایی داشت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

حاشیه‎نگاری فارس از مراسم تجلیل از خبرنگاران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، همایش تجلیل از خبرنگاران گلستان به میزبانی خانه مطبوعات برگزار شد و در این مراسم 400 خبرنگار حضور یافتند و از آنجایی که به نظر بسیاری از مسئولان خبرنگاران حاشیه‎ساز هستند، جلسه‎ای که با نام آنها برگزار شده بود نیز نمی‎توانست بدون حاشیه باشد.

* این مراسم که طبق دعوت و اعلان در روزهای گذشته از طریق رسانه‎ها و سیستم پیامکی خانه مطبوعات استان گلستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار بود از ساعت 17 آغاز شود با حدود یک ساعت تأخیر و با حضور جمع کثیری از خبرنگاران باسابقه و افرادی که چهره‎هایشان را اکثر خبرنگاران برای نخستین بار زیارت کرده بودند، آغاز شد.

* بنا به درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شروع این مراسم با حضور مجری و قاریان کاروان نور که در استان حضور داشتند، همراه شد و این مراسم عطر و بوی رمضان را دوچندان در خود احساس کرد.

* بعد از آن مراسم با اجرای قاری برجسته بین‎المللی کشورمان حاج کریم منصوری و نوجوان خوش‌آتیه‎ و خوش صوت خراسان‎شمالی ابوالفضل طبسی به کار خود ادامه داد.

* بانیان برگزاری و مسئولان و هشت نفر از نمایندگان خبرنگاران که با سلیقه هئیت‌مدیره خانه مطبوعات انتخاب شده بودند به نمایندگی از خبرنگاران پای تریبون حاضر شده و از مشکلات و راهکارهای حل آن گفتند.

* به هر نفر تنها چهار دقیقه وقت صحبت داده شد که فرد از زمانی که بر روی سن حاضر می‎شد و در تلاش بود تا به صحبت‎های مهم بپردازد زمان به پایان می‎رسید که اگر این زمان کوتاه داده نمی‎شد بهتر بود و صحیح این بود که حداقل 10 دقیقه به کسانی که یک سال در انتظار هستند، وقت داده شود تا حرف دلشان را به مسئولان خود بی‎پرده و شفاف در روزی که متعلق به آنهاست، بگویند.

* یکی از نمایندگان خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که در سال‎های آینده این فرصت به خبرنگاران شایسته، با تدبیر و موفق دیگر هم داده شود و در نهایت ذکاوت و باهوشی همه تعریف‎ها را از خود ارائه داد.

* نماینده خبرنگاران شهرستان‎ها هم خواست تا شهرستانی‎ها در برنامه تجلیل اردویی و آموزشی دیده شوند و همه امتیازها در مرکز استان تقسیم نشود.

* اما نکته‎ای که در تمام صحبت‎ها و درخواست‎ها موج می‎زد، مشکل مالی و شغل محسوب نشدن حرفه‎ خبرنگاری بود. رقابت بین ارجح و برتر نشان دادن هر رسانه اعم از خبرگزاری‎ها، نشریات و روزنامه‎های ملی توسط نماینده‎های آنها در سخنرانی چهار دقیقه‎ای بعد دیگری از حرفه‎ای بودن خبرنگاران را به نمایش گذاشته بود.

* مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از دیگر سخنرانان این همایش بود که شیرین‎ترین و آرام‎ترین لحن را در گفتار دارد و به نظر بسیاری استاد سخن است و در فروتنی و تواضع مورد مقبول مخصوصاً خبرنگاران است.

غلامرضا منتظری در پاسخ به این سئوال که چرا 400 خبرنگار باید در این مراسم حضور داشته باشد، گفت: در این مراسم از همه موثرین در عرصه خبر دعوت به عمل آمد و همه مدعوین جلسه را خبرنگاران تشکیل نمی‎دهند.

وی همچنین اعلام کرد:‌ به همه اعضای دعوت شده که با نامه مدیر مسئولان به ارشاد معرفی شده‎اند با احتساب یک شیب ملایم از تورم‎های موجود مبلغ 120 هزار تومان هدیه پرداخت خواهد شد.

*تجلیل از 70 خبرنگار برتر که از هر نشریه و خبرگزاری دو نفر معرفی شده با مبلغ 100 هزار تومان بیشتر از دیگر اخباری بود که توسط منتظری اعلام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تاکید کرد: هر چند که نمایندگان خبرنگاران در پای تریبون معترض بودند که چرا صدا و سیما در برنامه‎ها پررنگ دیده می‎شوند و خواهان دیده نشدن یا برابر دیده شدن آنها بودند اما ما نتوانستیم نبینیم که خبرنگاران صدا و سیما در برنامه حضور داشته و این برنامه را پوشش می‎دادند.

*در این مراسم از 9 نشریه و خبرگزاری استانی که اولویت‎های فرهنگی را در چاپ و انعکاس اخبار رعایت کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

* بعد از تجلیل از خبرنگاران، استاندار گلستان دیگر سخنران همایش بود که در ساعت 19:50 دقیقه پای تریبون حاضر شد و همه به این فکر می‎کردند که همچون سال گذشته این مراسم به بعد از اذان ختم خواهد شد ولی استاندار توانست به خوبی زمان را مدیریت کرده و در ساعت 20:5 دقیقه سخنان خود را ختم کند، اما این ختم جلسه نبود.

* این مراسم میهمان دیگری هم داشت و آن روح قارنعلی ( هنرمند طنزپرداز استان گلستان) بود که برای خنداندن خبرنگاران روی صحن حاضر شد و در این مسیر از همراهی مجید میهن‎دوست خبرنگار ایرنا نیز استفاده کرد تا فضا را از شکوه و گلایه بیرون و خنده را بر روی لبها بنشاند.

* هنگام اذان مغرب خبرنگاران برای صرف افطاری همراه با وسایل نقلیه شخصی و اتوبوسی که توسط مجریان مراسم در نظر گرفته شده بود به یکی از هتل‎های موجود در بلوار نهارخوران رفتند.

* در نظر گرفتن پذیرایی در هتل شهاب خود یکی از حواشی بود که مورد گلایه کم و بیش مهمانان بود زیرا در نزدیکی محل برگزاری مراسم چندین تالار پذیرایی وجود داشت که می‎شد از آنها استفاده کرد البته بنا به اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش شد بهترین مکان برای پذیرایی خبرنگاران در نظر گرفته شود.

*اما نکته بسیار جالبی که از ابتدای مراسم همه مشتاق آن بودند، تجلیل از خبرنگاران برتر و منتخب بود که این نیز حاشیه‎ساز شد.

*قرار بود مبلغ هدیه و تجلیل از تمامی خبرنگاران به حساب آنها واریز شود و هدیه خبرنگاران برتر در محل مراسم و طی تشریفاتی به آنها اهدا شود، اما پس از برگزاری مراسم اعلام شد که هفته بعد با در دست داشتن کارت شناسایی به خانه مطبوعات استان مراجعه و کارت هدیه خود را دریافت کنید.

* در کل مراسم امسال روز خبرنگار با تلاش استاندار گلستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات نسبت به سال‎های گذشته از نظم و حواشی کمتر و پربارتر از نظر معنوی برگزار شد.

* نمایندگی خبرگزاری فارس در استان گلستان از تلاش همه دست‎اندرکاران برای برگزاری مراسم روز خبرنگار تشکر و قدردانی می‎کند.

==============

حاشیه‌نگاری از سالار احمدی

==============

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول