اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه آموزشی پرسنل درمانی بیمارستان گچساران تاکید شد

لزوم آشنایی پرستاران با تفسیر نمونه‌گیری‌های خون

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: همه پرسنل درمانی بیمارستان‌ها باید با تکنیک‌های نمونه‌گیری از شریان‌های مختلف و حیاتی بدن و همچنین تفسیر نمونه‌های خونی آشنا باشند.

لزوم آشنایی پرستاران با تفسیر نمونه‌گیری‌های خون

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستار اسدپور پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه آشنایی کارکنان درمانی بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: انجام آزمایشات پزشکی از مهم‌ترین اقدامات برای تشخیص به موقع بیماری‌ها و نحوه صحیح تکنیک نمونه‌گیری خون از شریان‌های بدن از جمله موارد مهمی است که کارکنان مختلف بخش‌های درمانی باید با آن آشنا باشند.

وی با تشریح اهداف این کارگاه آموزشی ادامه داد:‌ این کارگاه آموزشی پیرامون مباحثی مانند آشنایی با انجام صحیح نمونه‌گیری خون از شریان‌های حساس بدن و تفسیر نمونه خون بیماران برگزار شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان این‌که نمونه‌گیری خون از شریان‌ها و رگ‌های مهم بدن با اصطلاح علمی ABG مطرح است، عنوان کرد: تفسیر میزان گازهای موجود در خون از جمله مونواکسیدکربن و اکسیژن نیز در این کارگاه آموزش داده شد تا کارکنان بخش‌های درمانی بیمارستان شهید رجایی گچساران با تسلط بر این موضوعات به تشخیص بهتر و به موقع بیماری‌ها کمک کنند.

آشنایی مقدماتی پرستاران با تفسیر آزمایشات کمک موثری به پزشکان می‌کند

اسدپور تصریح کرد: در بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) یکی از راه‌های تشخیص بیماری و همچنین تشخیص شدت بیماری، انجام آزمایش ABG و تفسیر صحیح آن است که این موضوع بیش از هر چیز اهمیت چنین آزمایشاتی را می‌رساند.

وی افزود: پزشک با توجه به تفسیر ABG راهکارهای مناسب درمانی را برای درمان بیماری‌ افراد اتخاذ می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران همچنین عنوان کرد: با توجه به حساسیت برخی بخش‌های بیمارستانی، لزوم شرکت پرستاران بخش‌های اطفال و نوزادان، داخلی و ICU در چنین کارگاه‌هایی ضرورت بیشتری داشته و آشنایی مقدماتی آنان با این مباحث، نقش موثری در ارتقای خدمات به بیماران دارد.

به گزارش فارس، کارکنان بخش‌های درمانی بیمارستان شهید رجایی گچساران به منظور یادآوری و آشنایی با نحوه صحیح تکنیک انجام نمونه‌گیری خون از شریان‌ها (ABG)، تفسیر  نمونه خون شریانی و تفسیر میزان گازهای خون شریانی ‍Co2 و o2 در یک کارگاه آموزشی شرکت کردند.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول