اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی مرودشت خبر داد

کشف 260 سکه تاریخی قاچاق در مرودشت

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مرودشت از کشف سکه‌های تاریخی در چند روز اخیر در این شهرستان خبر داد.

کشف 260 سکه تاریخی قاچاق در مرودشت

فرهاد کشتکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش سکه‌های تاریخی، کار تحقیق و بررسی با هماهنگی مسئولان قضایی انجام شد و با همکاری اطلاعات سپاه ناحیه مرودشت موفق به کشف نزدیک به 260 سکه تاریخی در حین فروش از یکی از فروشندگان شدیم.

وی سکه‌های قدیمی کشف شده را مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی برشمرد و تصریح کرد: با کارشناسی انجام شده در اداره میراث فرهنگی این شهرستان مشخص شد این آثار تاریخی کشف شده شامل سکه‌های شِکِل هخامنشی از جنس نقره، سکه مسی دوره اشکانیان، سکه نقره دوره ساسانیان، سکه دِرآخما دوره سلوکیان، سکه درهم بنی‌عباسی دوره اسلامی، سکه پَشیز دوره ساسانی و سکه مسی مشهور به فلوس دوره صفوی است.

وی با اشاره به اینکه این سکه‌ها دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است، اضافه کرد: این سکه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی نگهداری می‌شود تا در آینده از آنها برای مطالعه بیشتر و بازدید علاقمندان در موزه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: در این مورد افراد دستگیر شده برای تکمیل پرونده و ادامه بررسی به مقامات قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/‌2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول