اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال صورت می‌گیرد

حضور بازرسان AFC در قم برای افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

بازرسان کنفدراسیون آسیا مهرماه امسال از امکانات تیم‌های لیگ برتری و هیئت‌های فوتبال استان‌های دارای تیم در لیگ برتر بازدید می‌کنند.

حضور بازرسان AFC در قم برای افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم فوتبال صبا به عنوان یکی از تیم‌های با سابقه فوتبال باشگاهی کشورمان در مسابقات ادوار مختلف لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود و به همین خاطر جایگاه معتبری در بین باشگاه‌های شاخص و فعال فوتبال در قاره کهن دارد.

تیم فوتبال صبا از سال 1384 و از چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور وارد جام خلیج فارس شده است و از سال 1387 نیز با انتقال به استان قم الان ششمین سال متوالی است که به عنوان نماینده فوتبال قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود.

مسئولان استان قم نیز از بدو حضور این تیم در قم با علاقه‌مندی زیاد نسبت به تامین امکانات، زیرساخت‌ها و نیازهای این تیم به عنوان یک تیم حرفه‌ای در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران یعنی لیگ برتر اقدام کردند و از این رو صبا یکی از مجهزترین باشگاه‌های ایران از نگاه بازرسان AFC محسوب می‌شود.

تجهیز امکانات پیشرفته فوتبال از سال ورود صبا به قم

با تجهیز ورزشگاه یادگار امام قم از سال 1387 تاکنون، این ورزشگاه هم‌اکنون یکی از استادیوم‌های مجهز در غرب آسیا به شمار می‌رود و همزمان با قم برخی دیگر از شهرهای دارای تیم لیگ برتری نیز در این زمینه به تکاپو افتادند و اکنون تعداد استادیوم‌های درجه A فوتبال از نگاه بازرسان AFC به هفت ورزشگاه افزایش یافته است تا ایران آرام آرام به سوی باشگاه‌داری حرفه‌ای در آسیا گام بردارد.

از سوی دیگر موضوع مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و صدور مجوز حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد و تمام بخش‌ها و ارکان فوتبال از جمله فدراسیون، سازمان لیگ برتر، باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها را درگیر خود کرده است و بدون وجود هماهنگی و همکاری تمام ارکان فوتبال، اقدامات بزرگی مانند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها انجام نخواهد شد.

سه دوره حضور صبا در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا

فدراسیون فوتبال نیز از تمام بخش‌های مرتبط با این رشته در نقاط مختلف کشور خواسته است تا وظایف ذاتی خود را به خوبی انجام دهند تا با انجام دقیق آن‌ها فوتبال در حال پیشرفت کشورمان بتواند سهیمه‌های باشگاه و لیگ فوتبال آسیا را تثبیت کند.

در سال‌های گذشته فوتبال کشورمان به خوبی توانسته است سهیمه‌ها را به دست بیاورد اما با وجود بحث صدور مجوز حرفه‌ای به خصوص در سال‌جاری کار متولیان فوتبال در کشور سخت‌تر شده است و باید همه موارد و استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون آسیا به خوبی و به موقع اجرا شود.

برای همین منظور بازرسان AFC از پانزدهم تا بیست و چهارم مهرماه سال‌جاری به کشورمان خواهند آمد و از تمام امکانات باشگاه‌ها، هیئت‌های فوتبال استان‌ها و ورزشگاه‌های آن‌ها از جمله هیئت فوتبال و ورزشگاه یادگار امام قم بازدید خواهند کرد.

تلاش برای تثبیت چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

البته فوتبال کشورمان در بازدید سال گذشته بازرسان AFC توانست امتیازات خوبی را به دست بیاورد و موفق شد کشورهای حاشیه خلیج فارس را پشت سر بگذارد و تعداد استادیوم‌های درجه A خود را از سه به هفت ورزشگاه افزایش دهد در حالی که امتیاز ایران از کشور قطر که میزبان جام ملت‌های آسیا بوده و همچنین میزبان جام جهانی نیز محسوب می‌شود تنها 25 امتیاز کمتر بود.

حالا باید تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور و دیگر بخش‌ها، امسال تمام توان خود را به کار بگیرند تا این امتیازات برای فوتبال ایران افزایش یافته و کشورمان بتواند چهار سهمیه کامل لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا را کسب کند چراکه در صورتی که نواقص موجود حل نشود، چهار سهمیه فعلی که 1+3 است باز هم با کاهش روبه‌رو می‌شود.

در سال 1391 با توجه به این‌که ارزیابی بازرسان AFC از عملکرد باشگاه‌های فوتبال کشورمان در زمینه حرفه‌ای کردن این رشته و برآورده ساختن نیازهای کنفدراسیون آسیا مطلوب بود، صبای قم توانست به مسابقات پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

انتهای پیام/78002/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول