اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 مرداد ماه

دومین همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: دومین همایش ملی«مساجد و جهان اسلام» 30 مردادماه در یاسوج برگزار می‌شود.

دومین همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عصر امروز نشست اعضای کمیته‌های مختلف برگزاری همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در این نشست اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها را به عنوان گرامیداشت مساجد نامگذاری کرده، است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جایگاه مساجد به اندازه‌ای عظیم است که پیامبر اسلام (ص) به محض ورود به محله قبا در زمان هجرت از مکه به مدینه اقدام به ساخت مسجد کردند و همواره این مکان مقدس مهم‌ترین پایگاه برای مسلمانان است.

قاسمی در ادامه به اهمیت مساجد اشاره کرد و گفت: اهمیت مساجد بیش از آن است که هر سال فقط یک بار آیین ویژه برای گرامیداشت آن برگزار شود؛ از این‌رو باید در طول سال مورد توجه خاصی قرار گرفته شود.

وی، مساجد را مهم‌ترین سنگر اسلام در برابر دشمنان دین اسلام دانست و گفت: با حفظ این پایگاه اسلامی می‌توان در برابر تمام تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد.

این مسئول فرهنگی و مذهبی بیان داشت: از جلسات و برنامه‌های مهم در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام همایش سراسری «مساجد و جهان اسلام» است که با محوریت حماسه سیاسی و اقتصادی در 30 مرداد ماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که چنین همایش‌های با محتوایی که در سطح ملی‌ برگزار می‌شوند، گفت: در سال گذشته اولین همایش علمی «مساجد و جهان اسلام» برگزار و امسال نیز سعی بر این داریم به مناسبت روز جهانی مساجد این همایش را در استان برگزار کنیم.

ارسال 348 مقاله به دبیرخانه همایش

قاسمی خاطرنشان کرد: تاکنون 348 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده که بعد از پایان همایش مقالات برتر در قالب کتابی چاپ و در اختیار جوانان مسجدی قرار می‌گیرد.

وی، یادآور شد: در این همایش قریب 30 استاد دانشگاه که مقالات آن‌ها برتر شناخته شده از استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، مازندران، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کرمان و گیلان در این همایش حضور دارند.

این مسئول فرهنگی و مذهبی گفت: تمام مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش به نسبت خوب بوده از این‌رو از برگزیدگان مقاله‌های برتر تجلیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که همایش «مساجد و جهان اسلام» از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: کمیته‌های اجرایی همایش باید به وظایف خود واقف باشند تا همایشی در خور شانی را برگزار کنیم.

 قاسمی در پایان وظایف هر یک از اعضای کمیته‌های مختلف جهت برگزاری باشکوه این همایش ملی را مشخص و اذعان کرد: همایش «مساجد و جهان اسلام» 30 مردادماه جاری همزمان با هفته جهانی مساجد در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول