اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرامیداشت هفتصدمین سالگرد رحلت شیخ صفی‌الدین برگزار می‌شود

میزبانی اردبیل در نکوداشت بین‌المللی شیخ صفی‌الدین / همایش دی ماه برگزار می‌شود

در گرامیداشت هفتصدمین سالگرد رحلت عارف نام آشنای ایران‌زمین شیخ صفی‌الدین اردبیلی نکوداشت بین‌المللی این شخصیت وارسته در اردبیل برگزار می‌شود.

میزبانی اردبیل در نکوداشت بین‌المللی شیخ صفی‌الدین / همایش دی ماه برگزار می‌شود

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنا به تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان در پاسداشت مفاخر گران‌سنگ این استان زمستان امسال شاهد برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در زادگاهش خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: در این برنامه فاخر و ارزشمند که روزهای 16 و 17 دی ماه امسال برگزار می‌شود اساتید و محققان برجسته ایران و جهان پژوهش‌ها و تحقیقات خود را در خصوص ابعاد شخصیتی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مطرح کرده و به بوته نقد و بررسی و تحلیل می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از چهره‌های تراز اول ایران اسلامی و خطه سرافراز اردبیل بوده است، افزود: به نظر می‌رسد چهره‌های محقق و برجسته بین‌المللی از این همایش استقبال کرده و آثار گران‌سنگ خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهر ماه امسال مقالات خود را در محورهای تعیین شده به دبیرخانه و آدرس الکترونیکی این کنگره بین‌المللی ارسال کنند تا یک حرکت منسجمی را شاهد و ناظر باشیم.

شرفی تاکید کرد: هیئت داوران آثار رسیده را در مهلت دو ماهه مورد بررسی قرار داده و ما در اواسط دی ماه شاهد برگزاری این همایش و کنگره بین‌المللی خواهیم بود.

این مسئول یادآور شد: به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی شورای فرهنگ عمومی استان، مرکز مطالعات و تحقیقات شیخ صفی‌الدین اردبیلی و آکادمی مطالعات ایرانی لندن این همایش در هفتصدمین سالگرد رحلت این عالم جلیل‌القدر در اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: ما پیش از این نیز شاهد برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های ملی و منطقه‌ای در پاسداشت مفاخر استان نظیر استاد منزوی، استاد شاهی و ... بودیم که امیدواریم کنگره شیخ صفی‌الدین اردبیلی در همین راستا با ابهت بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام/62003/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول