اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتم و هشتم آبان ماه؛

30 کشور خارجی مهمان گلستان در اجلاس بین‎المللی پیرغلامان می‎شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی گلستان با حضور 25 الی 30 کشور خارجی و شخصیت‎های ملی برگزار می‎شود.

30 کشور خارجی مهمان گلستان در اجلاس بین‎المللی پیرغلامان می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد امروز در دومین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: گلستان همواره در خلق حماسه، خوش پیشینه است که مردم بعد از رقم زدن حماسه سیاسی در انتخابات، شاهد یک رخداد فرهنگی بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستان هستیم.

وی بیان داشت: در این اجلاس از آنهایی که در خدمت امام حسین (ع)، عاشورا و نهضت کربلا بودند تجلیل خواهد شد.

800 مهمان نام‎آور داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اجلاس پیرغلامان در سه مرحله قبل، حین و بعد پیش‎بینی شده است، اذعان کرد: مرحله ابتدایی اجلاس در اول آبان با فعال شدن کمیته‎ها انجام گرفت که باید همه دست‎اندرکاران، عوامل اجرایی مخصوصا فرهیختگان همکاری بیشتری کنند.

ولی‎نژاد افزود: مرحله حین اجلاس نیز در دو روز تدارک دیده شده است که آثار ماندگاری برای مردم خوب استان و کشورمان بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه گلستان میزبان حدود 800 مهمان که عموما نام‎آوران داخلی و خارجی هستند خواهد بود، تصریح کرد: ده‎ها شبکه، برگزاری این اجلاس بین‎المللی را از شبکه‎های یک، دو، سه، چهار، مستند، شما، پرس‎تی‌وی، العالم و ... به صورت زنده انعکاس خواهند داد و چندین شبکه صدا نیز این برنامه را به طور زنده در اختیار علاقمندان کشورهای مختلف جهان قرار می‎دهند.

یک اثر فاخر فرهنگی ثبت ملی می‎شود/ تجلیل از نوغلامان حسینی در اجلاس بین‎‎المللی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در این ایام یک اثر فاخر فرهنگی استان ثبت ملی می‎شود، اذعان کرد: منشور کاملی برای کسانی که نقش پیرغلامان را دارند تدوین و منتشر می‎شود.

ولی‎نژاد با بیان اینکه برای نخستین‎بار از نوغلامانی که به تازگی وارد این عرصه شدند تجلیل می‎شود، اظهار داشت: از برادران اهل سنت که جلوه‎های مهرورزی به اهل بیت (ع) را دارند و در حوزه عاشورایی تلاش بسیاری داشتند تجلیل می‎شود.

وی از نصب المانی در یکی از نقاط خوب استان خبر داد و گفت: درصددیم المانی که بتواند گویای این اثر فرهنگی باشد در یک نقطه خوب شهر نصب کنیم.

8 کمیته برای اجلاس بین‎المللی پیرغلامان در گلستان فعال شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از ارائه آثار عاشورایی در استان خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه آثار تجسمی و خوشنویسی در این ایام برگزار خواهد شد.

ولی‎نژاد با بیان اینکه پیش‎بینی هشت کمیته برای اجلاس بین‎المللی پیرغلامان در استان شده است، ابراز داشت: کمیته‎های فرهنگی، پشتیبانی، تبلیغات، مراسم، رسانه و مستندها، انتظامی، تشکل‎های دینی، هماهنگی و نظارت از جمله این کمیته‎ها هستند.

وی با بیان اینکه دو روز برنامه عاشوراپژوهی در استان انجام می‎شود، اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه با حضور یک‎هزار نفر برنامه باشکوهی خواهیم داشت و مراسم اختتامیه نیز با حضور حدود 10 هزار نفر انجام می‎شود.

انتهای پیام/83001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول