اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بازرگانان بصره خبر داد

تشکیل شورای بازرگانی ایران و عراق / راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در فاو

رئیس اتحادیه بازرگانان بصره از راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و عراق در فاو خبر داد.

تشکیل شورای بازرگانی ایران و عراق / راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در فاو

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، صبیح حبیب الهاشمی ظهر امروز در نخستین میزگرد بررسی موانع صادرات ایران به عراق اظهار کرد: تشکیل یک شورای بازرگانی مشترک بین ایران و عراق بسیار ضروری به نظر می‌رسد که توافقنامه تحقق این شورا به امضای مقامات ایرانی و عراقی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای بازرگانی مشترک بین ایران و عراق زمینه رفع موانع کاری بازرگانان دو کشور را به شکل جدی فراهم خواهد کرد.

رئیس اتحادیه بازرگانان بصره در ادامه تصریح کرد: این شورا تمهیدات لازم برای افزایش میزان صادرات متقابل، کاهش مشکلات فراروی تجار دو کشور را نیز فراهم خواهد کرد.

الهاشمی با اشاره به وجود توانمندی‌های گسترده در استان بصره برای افزایش همکاری تجاری ایران و عراق اظهار داشت: بندر تجاری بصره از موقیعت استراتژیکی و جغرافیایی برخوردار است که در واقع قلب تپنده اقتصاد عراق به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مرز شلمچه و لزوم ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و عراق در این منطقه گفت: ظرف امروز و فردا در جلسه‌ای در حضور استاندار خوزستان بر روی موضوع ایجاد یک منطقه آزاد مشترک ایران و عراق در بندر تجاری فاو به بحث و تبادل نظر تبادل نظر خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه بازرگانان بصره از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی برای بهره‌مندی از ظرفیت عمرانی و تجاری عراق دعوت کرد و افزود: امیدواریم زمینه افزایش همکاری اقتصادی ایران و عراق بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/2329/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول