اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اجرای 100 هزار واحد مسکن خوزستانی‌ها در بصره/ بررسی طرح گازرسانی به بصره

استاندار خوزستان از اجرای 100 هزار واحد مسکن به واسطه خوزستان در استان بصره خبر داد.

اجرای 100 هزار واحد مسکن خوزستانی‌ها در بصره/ بررسی طرح گازرسانی به بصره

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در مراسم نشست مشترک استانداران و مدیران استان‌های خوزستان و بصره که صبح امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال توافقات قبلی این دو استان در قالب هفت بخش، قرار بر این است که هرچه زود‌تر زمینه لازم برای اجرای بند‌های توافق نامه عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: بند‌های این توافق نامه در بخش‌های انتقال انرژی برق، گازرسانی، ساخت مسکن، خطوط ریلی، شیلات، توسعه کشاورزی و ارتقا سطح آموزش دانشگاهی می‌باشد که فردا به امضا طرفین خواهد رسید.

استاندار خوزستان در خصوص گازرسانی به بصره گفت: ابتدا باید میزان خرید حجم گاز به توافق طرفین برسد و سپس مرحله اجرایی کار هرچه سریع‌تر آغاز شود.

این مسئول از توافق خط آهن شلمچه - بصره خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات متعددی در این خصوص انجام شده و در حال حاضر بخش خصوصی از طرف ما برای انجام این کار مشخص شده است و امیدواریم که طرف عراقی نیز مشکلی در این خصوص نداشته باشد.

حجازی از اجرای 100 هزار واحد مسکن به واسطه خوزستان در استان بصره خبر داد و افزود: در خوزستان همچون سایر کشور کار احداث 180 هزار واحد مسکن مهر در سال‌های اخیر آغاز شده که تا کنون 100 هزار واحد آن تحویل داده شده است. تامین منابع مالی احداث این واحد‌ها از طریق منابع بانکی قرض الحسنه بدون سود و میزان سپرده متقاضیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوزستان تجربه خوبی در زمینه انبوه سازی دارد به طوری که در زمان‌های کوتاه حجم قابل توجهی از ساخت واحد‌های مسکن مهر را اجرایی کرده، لذا می‌توان این تجربیات را توسط بخش خصوصی در بصره پیاده کرد.

در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سازندگان مسکن استان برای ساخت 100 هزار واحد مسکن در بصره اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی خود قرار دهند.

وی یادآور شد: استان خوزستان علاوه بر مسکن سازی در بخش راه تجربه بسیار خوبی دارد که می‌تواند کمک شایانی به استان بصره انجام دهد.

همچنین در ادامه مدیر کل راه آهن خوزستان در خصوص خط ریلی شلمچه – بصره گفت: کلیدور شلمچه – بصره علاوه بر صرفه اقتصادی می‌تواند باعث ایجاد خط ارتباطی ایران – عراق – سوریه شود لذا این طرح از اهمیت منطقه‌ای بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول مدت اجرای این پروژه را سه سال عنوان کرد و اذعان داشت: 40 درصد از تامین منابع مالی این طرح مربوط به طرف ایرانی بوده و 60 درصد مابقی طرف عراقی تامین می‌کند.

انتهای پیام/2329/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول