اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

سفر استاندار بصره با اختیارات تام دولت عراق/ خوزستان ارتباط تنگاتنگی با بصره دارد

استاندار خوزستان با اعلام اینکه استاندار بصره با اختیارات تمام از سوی دولت عراق به خوزستان آمده گفت: خوزستان ارتباط تنگاتنگی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی با بصره دارد.

سفر استاندار بصره با اختیارات تام دولت عراق/ خوزستان ارتباط تنگاتنگی با بصره دارد

سید جعفر حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با توجه به نزدیکی این دو استان به یکدیگر و فضای حاکم بر آن‌ها از گذشته توافقاتی بین خوزستان و بصره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بندهای این توافقنامه در بخش‌های انرژی، گازرسانی، مسکن، خطوط ریلی، شیلات، توسعه کشاورزی و ارتقا سطح آموزشی دانشگاه‌ها است که بین طرفین بسته شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این سفر استاندار بصره با اختیارات تمام از سوی دولت عراق به خوزستان آمده که این موضوع بر روند توافقات میان دو استان بسیار نوید بخش است.

این مسئول تصریح کرد: استان بصره به دلیل سیاست‌های دولت قبلی نسبت به استان‌های دیگر عراق با کمبود مسکن مواجه است که براساس توافقات بین دو استان قرار است 100 هزار واحد مسکن توسط شرکت‌های خوزستانی در بصره ساخته شود.

حجازی خاطرنشان کرد: با قرارداد ساخت مسکن بین دو استان، در چند سال آینده شاهد رشد چشمگیری در بخش مسکن بصره خواهیم بود.

وی متذکر شد: استان بصره کمبود شدیدی در بحث انرژی و گازرسانی دارد که امیدواریم با انعقاد قراردادی که با خوزستان خواهد داشت مشکلات در این خصوص برطرف شود.

استاندار خوزستان در پایان اذعان داشت: امیدواریم توافقات امروز بین دو استان منجر به روابط بسیار خوبی در آینده شود و بسیاری از مشکلات دو استان با همکاری یکدیگر برطرف شود.

انتهای پیام/72011/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول