اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان:

دستگاه‌های دولتی گیلان اعتبار بخش پژوهش را پرداخت کنند

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان گفت: دستگاه‌های دولتی مشمول بند 89 مکلف به پرداخت نیم تا سه درصد از اعتبارات خود به بخش پژوهش هستند.

دستگاه‌های دولتی گیلان اعتبار بخش پژوهش را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد رضا جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی بودجه خود را از طریق استان پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: از این نظر تمام امورات مربوط به امر پژوهش باید با هماهنگی شورای وزارت علوم پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی مشمول بند 89 مکلف به تخصیص نیم تا سه درصد از اعتبارات خود به مقوله پژوهش هستند، ادامه داد: با سیاست‌گذاری‌های انجام شده، هیئت داوران تشکیل شد و در یک فراخوان دستگاه‌های اجرایی در بحث تملک‌ها و هزینه‌ها دعوت شدند.

این مسئول، با اشاره به اینکه 29 دستگاه اجرایی مشمول استفاده از اعتبارات استانی هستند، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مشمول مکلف بودند تا 31 فروردین امسال نسبت به ارائه طرح‌های پژوهشی خود اقدام کنند و در این راستا 15 دستگاه موفق به کد رهگیری شدند.

وی با بیان اینکه 31 طرح از طرف دستگاه‌های دولتی ارائه شد، خاطرنشان کرد: اعتبارات خواسته شده برای اجرای این طرح‌ها 2 هزار میلیون ریال برآورد شده بود.

جلالی افزود: در بحث تملک‌دارایی‌ها با توجه به مشکلات موجود تنها شش دستگاه اجرایی متقاضی بودند که پس از بررسی طرح‌ها در هیئت داوران کد رهگیری به آنها ابلاغ شد.

وی برگزاری چهارمین جشنواره «علم تا عمل» را یکی دیگر از برنامه‌های در دست پیگیری عنوان کرد و متذکر شد: حضور در چهارمین جشنواره «علم تا عمل» در تهران از جمله برنامه هاست که استان گیلان در دوره‌های قبل عملکرد خوبی از خود در این جشنواره برجای گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان، اضافه کرد: با توجه به اهمیت این جشنواره تصمیم گرفته شد تا با تشکیل ستادی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه دبیرخانه مرکزی عملکرد مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: بی‌برنامگی دبیرخانه مرکزی در روندهای اجرایی از جمله باز نشدن سایت دبیرخانه که نهایتاً با تأخیر انجام شد و... از جمله نقاط ضعف عملکرد دبیرخانه مرکزی جشنواره است.

به گفته جلالی، تاکنون جلسات هم‌اندیشی متعددی برای حضوری موفق در جشنواره مذکور با افراد نخبه و صاحب‌نظر برگزار شده است.

وی ارسال فراخوان عمومی به بخش‌های دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به محوریت مبنی بر ثبت‌نام مجریان ثبت شرکت‌ها در تلاش هستیم تا شرکت‌ها را برای شرکت در این جشنواره ترغیب کنیم.

این مسئول، مهلت ثبت طرح‌ها برای شرکت در جشنواره مذکور را تا پنجم شهریور امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول