اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد یاسوج عنوان کرد

آمادگی واحد علوم و تحقیقات یاسوج برای تبادل اطلاعات پژوهشی با ناجا

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد یاسوج از آمادگی این واحد دانشگاهی برای تبادل اطلاعات پژوهشی و تحقیقاتی با ناجا خبر داد.

آمادگی واحد علوم و تحقیقات یاسوج برای تبادل اطلاعات پژوهشی با ناجا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یعقوب زراعت‌کیش ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای پژوهشی  کاهش معضلات اجتماعی در مرکز علوم و تحقیقات واحد یاسوج که با حضور فرمانده ارشد انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد بر آمادگی کامل استادان، دانشجویان و پژوهش‌گران این واحد تحقیقاتی با نیروی انتظامی برای ارائه مقالات، پایان‌نامه‌ها و تحقیقات کاربردی در زمینه معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و این استان خبر داد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج ابراز کرد: پژوهش و تحقیق و کار کارشناسی عالمانه در هر زمینه‌ای به خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید.

وی ارتباط دانشگاه با پلیس و دستگاه قضایی و امنیت را در خصوص بررسی آسیب‌های اجتماعی ضروری برشمرد و عنوان کرد: تجربه می‌گوید که معضلات اجتماعی و فرهنگی هیچ‌گاه با رویکرد جبری سامان پیدا نمی‌کند بلکه باید با روش علمی می‌توان به بررسی موضوعات و ریشه بروز این مشکلات پرداخت.

 در این نشست سردار علی‌رضا عادلی فرمانده ارشد انتظامی استان اظهار کرد: آمار می‌گوید 46 نقطه آسیب‌زا در شهرها و 34 مورد نیز در روستاهای مختلف این استان وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در ساماندهی و افزایش معضلات اجتماعی و فرهنگی عدم وجود یک تفکر سیستماتیک حاکم بر دستگاه‌های متولی است.

این فرمانده ارشد انتظامی عنوان کرد: باید قبول کنیم که ناجا به تنهایی قادر نیست در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش ایفا کند.

عادلی به بیان مصادیقی از بروز جرائم در جامعه اشاره و عنوان کرد: بخشی‌نگری امور به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش یکی از عوامل اصلی در بروز آسیب‌های جدید است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی موازی‌کاری در بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در استان تا حد زیادی ساماندهی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/82009/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول