اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با استقبال ویژه از موزه‌ها در دور دوم سفرهای تابستانی

موزه‌ها، پربازدید‌ترین اماکن گردشگری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از استقبال ویژه گردشگران در دور دوم سفرهای تابستانی از موزه‌های استان خبر داد.

موزه‌ها، پربازدید‌ترین اماکن گردشگری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه قرآن و کتابت در تبریز اظهار کرد: در روزهای سپری شده از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و پس از عید مبارک فطر، جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی شاهد حضور هزاران علاقه‌مند به آثار تاریخی، طبیعی و میراث فرهنگی بوده است که در این بین موزه‌های استان مورد استقبال ویژه گردشگران قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ساعت کاری موزه‌ها خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان ساعت بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی به دلیل بهر‌ه‌مندی هرچه بیشتر علاقمندان، در دور دوم سفرهای تابستانی افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان با افزایش ساعت، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب، برای علاقه‌مندان و گردشگران امکانپذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: لازم به ذکر است که موزه‌داران موظفند تا زمانی که گردشگران و بازدیدکنندگان در این مکان حاضرند حتی با پایان زمان مقرر، از بازدید آنها ممانعت نکنند.

محمدی با اشاره به رشد چند برابری بازدید از موزه‌های استان در چند سال اخیر نسبت به گذشته گفت: موزه آذربایجان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است که همه ساله بیشترین آمار بازدید کننده را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موزه‌های شاخص تبریز مانند سنجش، قاجار، موزه محرم، قرآن و کتابت، موزه مشروطه، سایت موزه عصر آهن، تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان موزه‌هایی دایر هستند که می‌توان از موزه ادب و عرفان اهر، باستان شناسی خداآفرین، ایلخانی مراغه، صفوی بناب، مردم شناسی جنوب سهند و عشایر آذربایجان سراب به عنوان شاخص‌ترین آنها نام برد.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول