اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حفاران غیرمجاز قلعه تاریخی «جدا» در کلیبر به دام افتادند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در محوطه قلعه تاریخی جدا در حوالی شهر کلیبر خبر داد.

حفاران غیرمجاز قلعه تاریخی «جدا» در کلیبر به دام افتادند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: اعضای این باند 6 نفره در حین حفاری غیرمجاز به همراه ابزار و آلات حفاری دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه قلعه تاریخی "جدا" در بخش مرکزی شهرستان کلیبر واقع شده است، اظهار داشت: این باند با دستور مقام قضایی شهرستان کلیبر روانه زندان شده و پرونده در مرجع قضایی در جریان رسیدگی قرار دارد.

محمدی، قدمت این قلعه تاریخی را مربوط به هزاره اول پیش از میلاد خواند و گفت: این اثر تحت حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات یگان حفاظت این اداره کل در سال‌جاری تاکید کرد: خوشبختانه در مدت سپری شده سال 92 میزان جرایمی نظیر حفاری غیر مجاز، تخریب، سرقت، ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم در حوزه آثار ثبتی و غیر ثبتی شهرها و روستاهای استان بسیار اندک بوده است.

محمدی تاکید کرد: بیش از یک‌هزار و 800 اثر ثبتی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از آثار و تپه‌های تاریخی یک وظیفه همگانی بوده و عزم ملی را می‌طلبد، از کلیه هموطنان و به خصوص مردم آذربایجان‌شرقی خواست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در اجرای این امر یاری کرده و گزارش‌های خود را در خصوص هرگونه مشاهدات و بروز تخلفات به این یگان اطلاع دهند.

محمدی یادآور شد: آثار ثبت شده، تحت نظارت و مراقبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده و هرگونه اقدام و عملیاتی که موجب تغییر هویت اثر شود، ممنوع است و بازسازی آنها با تایید و نظارت این اداره کل انجام می‌شود.

کارگاه آموزشی «نام تجاری» و «فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی» برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری کارگاه آموزشی «نام تجاری(برند)» و «فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی» در تبریز نیز خبر داد.

محمدی افزود: این کارگاه با دو موضوع مهم و مورد نیاز هنرمندان صنایع دستی، برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز برپا می‌شود.

وی به اهمیت استفاده از فضای مجازی و فرصت‌های اینترنتی در عرضه هرچه بهتر و وسیع‌تر محصولات صنایع دستی به ویژه در بازارهای خارجی اشاره کرد و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی این چنینی می‌تواند در آشناسازی هنرمندان با روش‌های نوین عرضه محصولات صنایع دستی بسیار موثر باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی کارگاه آموزشی فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی را نخستین گام در آشنایی هنرمندان با این نوع از فروش محصولات خواند.

محمدی، «نام تجاری» و چگونگی نام تجاری(برندسازی) را دیگر موضوع این کارگاه آموزشی یک روزه اعلام کرد و گفت: در این کارگاه هنرمندان با ضرورت ایجاد یک نام تجاری آشنا شده و آگاهی بخشی‌های لازم برای ارتقای علمی آنها در زمینه تجاری انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به زمان و مکان برگزاری این کارگاه یادآور شد: این کارگاه آموزشی یک روزه، 24 مرداد سال 92 در سالن همایش‌های 9 دی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول