اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

روز مشروطه برگ مهمی از شناسنامه دینی و سیاسی مردم آذربایجان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: روز مشروطه برگ مهمی از شناسنامه دینی، سیاسی و اجتماعی مردم آذربایجان است.

روز مشروطه برگ مهمی از شناسنامه دینی و سیاسی مردم آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از خانه مشروطه تبریز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز مشروطه اظهار کرد: مشروطه یکی از مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی و سیاسی کشورمان است که با نام آذربایجان و تبریز گره خورده است.

وی تاکید کرد: 14 مرداد روز صدور فرمان مشروطیت فرصتی است تا یاد مجاهدان مشروطه‌خواهی که برای استقرار قانون در کشور تلاش کردند گرامی داشته شود.

محمدی جنبش مشروطه را اتفاقی بزرگ و سرنوشت‌ساز توصیف کرد که آن را نمی‌توان تنها به روز 14 مرداد و سالروز صدور فرمان مشروطیت منحصر کرد و افزود: این جنبش پیامدها و دستاوردهای بزرگی در تاریخ معاصر کشورمان داشته است که روز صدور فرمان مشروطیت یادآور آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به نمایش جلوه‌هایی از تاریخ مشروطه در موزه مشروطه تبریز، یادآور شد: خانه حاج مهدی کوزه کنانی با نمایش اسناد و مدارکی از دوران پر فراز و نشیب انقلاب مشروطه تصاویر ویژه‌ای را از این دوره به نمایش گذاشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: موزه مشروطه محلی را فراهم کرده تا علاقمندان به تاریخ مشروطه در آن حضور یافته و به خوبی با خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن دوران آشنا شوند.

وی همچنین به پیشینه موزه مشروطه اشاره کرد و اظهار داشت: بنای تاریخی خانه مشروطه با معماری دوره قاجار، در محله قدیمی راسته کوچه و در ضلع غربی مجموعه بازار تبریز واقع شده است و مالک نخستین آن حاج مهدی کوزه کنانی (معروف به ابوالمله) از شیفتگان حریت و آزادی بود.

محمدی تصریح کرد: پس از مرمت و تجهیز طبقه اول این خانه که شامل تالار اصلی و اتاق‌های گوشواره‌ای است، این بنا با عنوان موزه آغاز به کار کرده که از مهمترین اموال ارائه شده در آن می‌توان به فرش مشروطه، اسلحه کمری ستارخان، لوازم شخصی سران انقلاب و دیگر اسناد و مدارک اهدایی مرتبط با انقلاب مشروطه اشاره کرد.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول