اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از مراسم اختتامیه جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره

از خوشامدگویی رئیس حوزه هنری به زبان کردی تا اعطای سردیس «فردی» به فرزندش

اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با حضور شاعران و نویسندگان و مسئولین حوزه هنری و مسئولین استان کردستان در سنندج برگزار شد.

از خوشامدگویی رئیس حوزه هنری به زبان کردی تا اعطای سردیس «فردی» به فرزندش

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، رئیس و معاون حوزه هنری کشور، روسای حوزه هنری استان‌های کرمانشاه و ایلام، استاندار کردستان، نماینده مردم سنندج در مجلس، ‌کامبیز کریمی، رحیم لقمانی، حبیب‌الله بخشوده و بیژن ارژنگ داوران بخش کردی، داوود امیریان، فرهاد حسن‌زاده و طاهره ایبود داوران بخش داستان کودک و نوجوانان و مجید قیصری، فیروز جلالی ‌زنوری و راضیه تجار داوران بخش داستان بزرگسال حضور داشتند.

محمدجواد محبت از شاعران نامدار کشورمان نیز در این مراسم حضور داشت که علاوه بر اهدای جایزه یکی از برگزیدگان این جشنواره، با خواندن شعر جدید دو کاج از سروده‌های خود، تمامی افکار را به یاد دوران مدرسه ابتدایی انداخت.

این مراسم برخلاف سایر مراسمات که ترافیک سخنرانی است، سخنران نداشت و بعد از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران، معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز آغاز شد.

اهدای جوایز هر یک از رتبه‌ها توسط افرادی از مسئولین و یا داوران بخش‌های مختلف یکی دیگر از تفاوت‌های این مراسم با سایر جشنواره‌ها بود.

بعد از پخش صحنه‌ای از حضور مرحوم امیرحسین فردی در جشنواره قبلی شعر و داستان جوان سوره، از سوی ستاد برگزاری جشنواره یازدهم، با اهدای لوح تقدیر و سردیس این نویسنده بزرگ کشور به فرزند وی «عارف فردی»، یاد آن مرحوم گرامی داشته شد.

مرحوم امیرحسین فردی از نویسندگان و فعالین عرصه ادبیات داستانی کشورمان بود که اردیبهشت ماه امسال دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان درگذشت.

رئیس حوزه هنری کشور که برای اهدای آخرین جایزه جشنواره به روی سن فراخوانده شد، دقایقی پشت تریبون قرار گرفت و یاد مرحوم امیرحسین فردی و مرحوم شاهرخ اورامی از شاعران کردزبان کردستان را گرامی داشت و گفت: این دو بزرگوار در جشنواره قبلی حضور فعالی داشتند.

محسن مومنی‌شریف گفت: استاد اورامی که در تمامی جشنواره به عنوان نماینده کردستان حضور داشت اکنون جای آن خالی ایشان احساس می‌شود که امید است جوانان کردستان بتوانند جای این شخصیت ادبی بزرگ را پر کنند.

قدردانی مسئولین کشوری، شاعران و نویسندگان سراسر کشور، داوران و سایر مهمانان از میزبانی خوب استان کردستان و مهمان‌نوازی مردم این خطه فرهنگی از ایران اسلامی، مهر تاییدی بر فرهنگی بودن کردستان بود که بیشتر آنها به این مسئله اشاره داشتند.

یکی از نکات جالب این مراسم این بود که مسئولین کارهای رسانه‌ها و خبرنگاران را نادیده نگرفتند و هر کس به نوبه خود فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها را ارج می‌نهادند.

در پایان این مراسم برگزیدگان جشنواره سراسری یازدهم شعر و داستان جوان سوره با مسئولین کشوری و استانی و داوران عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/79001/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول