اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

هوشمندسازی 10 درصدی مدارس کهگیلویه و بویراحمد‌

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از هوشمندسازی 10 درصدی مدارس این استان خبر داد.

هوشمندسازی 10 درصدی مدارس کهگیلویه و بویراحمد‌

نعمت‌الله دارفرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به هوشمند‌سازی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتبارات استانی و میزان اعتباراتی که توسط وزارتخانه به هوشمند‌سازی مدارس اختصاص یافته در سال جدید تنها 75 میلیون تومان به خرید تجهیزات مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اذعان کرد: تاکنون قریب به 10 درصد مدارس استان به تجهیزات هوشمند سازی مجهز شدند.

دارفرین تصریح کرد: طبق شیوه‌نامه هوشمند سازی مدارس از مردادماه سال 91 -90 قریب به 20 درصد مدارس نیز تجهیز شدند و در سال‌های بعد آن نیز بر اساس آئین‌نامه هر سال 20 درصد مدارس در مسیر هوشمند سازی مدارس قرار می‌گیرند.

این مسئول فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی میزان هوشمند سازی مدارس در ارتقاء دانش‌ جامعه هدف موثر واقع شده، گفت: در حال حاضر اولیاء و مربیان باید از دانش لازم برای استفاده از فناوری نوین بهره ببرند که نیازمند فرهنگ‌سازی در بین معلمان، مربیان و اولیاء دانش‌آموزان است.

دارفرین با تاکید بر این‌که معلمان، مربیان و اولیاء دانش‌آموزان باید با مزایای هوشمند سازی مدارس در جامعه و ارتقاء دانش علمی در جامعه آگاه شوند، گفت: انتظار می‌رود جامعه هدف نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این راستا استقبال کنند تا در ایام تحصیل با مشکل مواجه نشوند.

وی، اذعان کرد: آموزش و پرورش هزینه سخت‌افزاری جهت هوشمند سازی مدارس را پرداخت می‌کند و کلیه مدارس را به هوشمند سازی تجهیز می‌کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با نظارت دقیق بر مدارس هوشمند، استفاده از تجهیزات توسط معلمان، تهیه نرم‌افزارهای آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت بهبود کیفیت علم فناوری در مدارس سراسر کشور را مدنظر قرار داده است.

این مسئول یادآورشد: در حال حاضر تمام معلمان و مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمدی دوره‌های آموزش ICDL را گذراندند و در راستای فناوری نوین کار می‌کنند که انتظار می‌رود با پیگیری‌های لازم روند بهتر و رو به رشدی داشته باشیم. 

دارفرین مدارس هوشمند را به عنوان مهمترین مولفه‌های نظام آموزشی سازمان آموزش و پرورش پویا و یادگیرنده عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی مدارس به منظور یادگیری بهبود مدیریت به صورت نظام‌مند بازسازی شده تا دانش‌آموزان سطوح مختلف تحصیلی برای زندگی در عصر ارتباطات آماده شوند.

وی، به اهداف هوشمند سازی مدارس در سطح ملی اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح آموزش و پرورش دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء، افزایش نشاط در کلاس، افزایش خلاقیت دانش‌آموزان، مشارکت در بسترسازی برای تشکیل جامعه دانایی محور، پرورش نیروی انسانی متفکر، ایجاد روحیه خلاق و پژوهنده از اهداف مهم هوشمند سازی مدارس است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای ترویج دانش و فناوری در سطح جامعه، مشارکت فعال در جنبش نرم‌افزاری و تولید علم را دیگر اهداف هوشمند سازی مدارس عنوان کرد.

انتهای پیام/8201/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول