اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی مطرح کرد

هوشمندسازی 200 کلاس درس در خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از هوشمندسازی 200 کلاس درس در این استان تا ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

هوشمندسازی 200 کلاس درس در خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد کلاس درس از محل نیم درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های خراسان شمالی محقق می‌شود.

وی افزود: افزون بر این برنامه هوشمندسازی 200 کلاس درس جدید در استان نیز در اولویت آموزش و پرورش خراسان شمالی قرار داشته که البته این مهم در گرو تأمین اعتبارات است.

وحیدی شمار کلاس‌های درس هوشمندسازی شده در خراسان شمالی را تاکنون 648 کلاس درس عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی براساس ارزیابی‌های انجام شده در زمینه هوشمندسازی مدارس دولتی عنوان برتر را کسب کرد.

وی افزود: همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از سامانه هوشمند مدارس، این استان رتبه دوم را کسب کرده که حاکی از رویکرد آموزش و پرورش خراسان شمالی به استفاده از این سامانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به مزایای استفاده از سیستم هوشمند اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده میزان یادگیری در مدارس برخوردار از این سامانه 30 درصد بیشتر از سایر مدارس است.

* افزایش سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی به 2 برابر

وحیدی همچنین افزایش 2 برابری سرانه فضای نمازخانه در آموزشگاه‌های این استان را برشمرد و افزود: سرانه برخورداری از فضای نمازخانه در گذشته 21 سانتیمتر بوده که اکنون از 2 برابر فراتر رفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون سرانه فضای نمازخانه آموزشگاهی در استان به 45 سانتیمتر می‌رسد که البته با اجرای برخی طرح‌ها این سرانه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برای گسترش فضای قرآنی در مدارس اکنون 143 مدرسه قرآنی در استان وجود داشته که در امر ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند.

وحیدی همچنین جذب 64 نیروی قرآنی در آموزش و پرورش را برشمرد و افزود: اکنون 19 مدرسه قرآنی در استان وجود دارد که قرار است در سال تحصیلی جدید 2 مدرسه نیز افزوده شود.

وی شمار دانش آموزان ثبت‌نام کننده برای حفظ قرآن کریم در استان را 46 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در حال حفظ قرآن از نیم جزء تا حفظ کل قرآن مجید هستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، افرادی که موفق به حفظ نیم جزء شوند 25 هزار تومان و افرادی که حافظ کل قرآن مجید شوند، یک میلیون و 800 هزار تومان هدیه می‌گیرند.

* وزیر جدید آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را اجرا کند

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: البته هر شخصی که بخواهد این مسئولیت را عهده دار شود، باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به اجرا در آورد.

وحیدی با بیان اینکه برای تدوین این سند که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده تلاش‌های زیادی انجام شده است، افزود: این سند در واقع به حوزه‌های آموزشی و پرورشی این دستگاه توجه کرده است.

وی یکی از خواسته‌های جامعه فرهنگیان از وزیر را تکریم آنان دانست و اظهار کرد: در کنار آن باید طرح رتبه بندی فرهنگیان نیز اجرا شود.

* شمار مدارس تک نوبته در خراسان شمالی افزایش یافت

وحیدی یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان را در سال‌های اخیر افزایش میزان مدارس تک نوبته در این استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در حالی که در سنوات گذشته بخش قابل توجهی از مدارس استان را مدارس 2 نوبته تشکیل می‌دادند، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی این استان در آموزشگاه‌های تک نوبته تحصیل می‌کردند، که این عمل، سطح یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تک نوبته سایر مقاطع را در استان 89 درصد عنوان کرد و گفت: صرفاً طی سه سال گذشته بین 30 تا 38 درصد مدارس تک نوبته افزایش یافته که البته تحقق این مهم نه صرفاً به خاطر افزایش فضاهای آموزشی بلکه به خاطر برنامه ریزی‌ها تحقق یافته است.

انتهای پیام/63002/‌ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول