اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه:

322 هزار هکتار از اراضی ملی زرندیه دارای سند مالکیت هستند

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه گفت: 322 هزار و 291 هکتار از اراضی ملی این شهرستان دارای سند مالکیت هستند.

322 هزار هکتار از اراضی ملی زرندیه دارای سند مالکیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان مرکزی، محمد میرهاشمی افزود: سنددار کردن این اراضی با هدف احراز مالکیت دولت بر روی عرصه‌های ملی صورت گرفته که با سنددار شدن آن شاهد کاهش تصرفات و تخلفات نسبت به این اراضی هستیم.

وی تصریح کرد: چنانچه اراضی ملی سند مالکیت به نام دولت داشته باشند، در صورت تجاوز و تصرف به این اراضی قابلیت دفاع افزایش می‌یابد و این اقدام راهکار مناسب قانونی برای مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف به این اراضی است.

میرهاشمی گفت: هم‌اکنون حدود 60 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان فاقد سند مالکیت هستند که تلاش برای ثبت آنها به نام دولت در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز سند مالکیت چهار هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به نام دولت صادر شده و شش هزار هکتار دیگر از اراضی ملی دیگر نیز در مرحله تفکیک برای صدور سند مالکیت به نام دولت است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه با اشاره به اینکه سال گذشته 25 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سنددار شدند، اظهار کرد: هدف از صدور این اسناد، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، مشخص شدن مرز میان املاک مردم از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

به گفته وی، زرندیه بیشترین میزان اراضی بیابانی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است که به علت نزدیکی به پایتخت و نیز داشتن آب و هوای مناسب با مشکل زمین خواری و تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو مواجه است.

انتهای پیام/87008/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول