اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان البرز خبر داد

تثبیت مالکیت دولت بر بیش از 3 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان البرز

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از تثبیت مالکیت دولت بر بیش از سه هزار و 830 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان البرز خبر داد.

تثبیت مالکیت دولت بر بیش از 3 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، مصطفی پرویزی مقدم اظهار داشت: در راستای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و اخذ اسناد مالکیت در چهار ماهه نخست سال‌جاری با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک تعداد 15 جلد سند مالکیت اراضی اخذ شده است.

وی در ادامه از سنددار شدن بیش از 16 هزار هکتار از اراضی ملی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برای سال گذشته به میزان 13 هزار هکتار جهت اخذ سند مصوب شده بود اما با برنامه‌ریزی به عمل آمده توسط این اداره کل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ادارات ثبت شهرستان‌های تابعه، برای 16800 هکتار از این اراضی سند به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است که شاهد رشد قابل توجهی در این خصوص بوده‌ایم.

این مسئول درباره اهمیت سنددار شدن اراضی ملی افزود: اخذ سند اراضی ملی و دولتی باعث تسهیل برنامه‌ریزی خرد و کلان دولت جهت ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های ملی و استانی شده و باعث جلوگیری از تصرف این اراضی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود و چنانچه تصرفی در این اراضی صورت گیرد با استناد به این اسناد در مراجع قضایی و قانونی نسبت به استیفای حقوق دولت اقدام می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل استان البرز صدور اسناد مالکیت11 درصد اراضی ملی و دولتی تحت تولیت به صورت تک برگی و با درج نقشه رقومی در سامانه کاداستر ثبت و منابع طبیعی صورت پذیرفته اضافه کرد: صدور اسناد اراضی ملی و دولتی با حد نگاری دقیق و مختصات مکانی وضعیت عرصه و تطبیق حد مالکیت اراضی متعلق به افراد حقیقی و حقوقی با اراضی ملی و دولتی مشخص می‌شود و به وسیله آن تثبیت حاکمیت دولت با رعایت حقوق مردم کاملا" احراز می‌شود.

پرویزی مقدم با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی این اداره کل تشخیص اراضی ملی می‌باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 96 درصد از اراضی استان البرز مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک تعهدات مصوب سال‎جاری این اداره کل به میزان 16000 هکتار به صورت کامل تحقق یابد.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول