اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد:

8000 ‌متر‌مربع اراضی منابع ملی از چنگ سودجویان پس‌گرفته شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از بازپس‌گیری هشت‌هزار متر مربع از اراضی منابع ملی خبر داد.

8000 ‌متر‌مربع اراضی منابع ملی از چنگ سودجویان پس‌گرفته شد

سیدمحمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: میزان هشت هزار متر مربع از اراضی منابع ملی در منطقه کوشک سفلی، امروز از دست سودجویان بازپس گرفته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اراضی موردنظر از سوی این متخلفان به کشت انواع صیفی‌جات و درخت اختصاص داده شده بود که با هوشیاری کارکنان، یگان حفاظت و مأموران منابع‌طبیعی این اراضی به دولت بازگردانده شد.

وی با قدردانی از اداره منابع‌ طبیعی و کارکنان روابط عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اقدام با همکاری و حمایت دادستانی صورت گرفته است.

جهان‌آرا ادامه داد: بر اساس ماده 690 قانون، این متجاوز به اراضی مذکور به مراجع قضایی تحویل داده شد که طبق قوانین با وی برخورد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد تجاوز و تخریب منابع طبیعی را غم‌انگیز توصیف کرد و ابراز داشت: با آمادگی و هوشیاری مجموعه کارکنان این اداره‌کل و همکاری و حمایت‌های مراجع قضایی هیچ متخلف و سودجویی در حوزه منابع ملی حاشیه امن نخواهد شد.

جهان‌آرا تصریح کرد: تخریب‌کنندگان منابع ملی سرنوشتی جز میله‌های زندان و مجازات قانونی ندارند که از این حیث باید تخریب و تجاوز به اراضی منابع ملی از فکر و خیال سودجویان بیرون آید.

این مسئول ارشد در منابع طبیعی با تأکید بر آمادگی و هوشیاری یگان حفاظت این اداره‌کل گفت:‌ دست‌درازی به سرمایه‌های ملی و اراضی منابع طبیعی موضوع ساده‌ای نیست که بخواهیم از کنار آن به سادگی عبور کنیم، زیرا این سرمایه‌ها متعلق به نسل آینده هستند و اجازه تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها تنها در اختیار نسل کنونی نیست.

انتهای پیام/82005/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول