اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

1650 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران نیاز به آسفالت دارند

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: یک‌هزار و 650 کیلومتر از راه‌های اصلی روستایی در استان مازندران نیاز به آسفالت دارند.

1650 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران نیاز به آسفالت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سیدعلی اسد گفت: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فراورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است.

وی در ادامه تصریح کرد: از این رو این اداره کل اقدامات بسیار گسترده و وسیعی را در زمینه بهسازی و احداث راه‌های روستایی در استان در حال انجام دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعات واحد GIS راه‌های روستایی این اداره کل از سه هزار و 618 روستا در استان، دو هزار و 791 روستا دارای چهار هزار و 18 کیلومتر راه آسفالته بوده است.

وی ادامه داد: از این مقدار 194کیلومتر شامل روستاهای زیر 20 خانوار، سه هزار و 824 کیلومتر روستاهای بالای 20 خانوار است.

اسد به وجود سه هزار و 685 کیلومتر راه فاقد آسفالت در محورهای روستایی اشاره و عنوان کرد: با توجه به اهداف این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی استان و همچنین بررسی‌های انجام آمده یک هزار و 650 کیلومتر از راه‌های اصلی روستایی در استان نیاز به آسفالت دارند.

وی درباره ساخت و احداث پل با دهانه بالای 20 متر به بالا در محورهای روستایی استان اظهار داشت: 120 دستگاه پل با دهانه بالای 20 متر در محورهای روستایی استان موجود بوده و در حال حاضر نیز 18 دستگاه پل با این دهانه در راه‌های روستایی استان در دست ساخت است. 

اسد ابراز امیدواری کرد بتوانیم در سایه تعامل و همدلی و خدمت صادقانه تلاش‌های مضاعفی را همچون گذشته برای ایجاد یک راه روستایی مناسب و ایمن در استانی سرسبزی چون مازندران ایجاد کرد تا باعث رشد و ترقی در تمام جهات در این خطه ولایتمدار باشیم.

به گزارش فارس، مازندران دارای 7 هزار و 707 کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار چهار هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی استان قرار دارند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول