اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد

اردبیل و میزبانی 3 میلیون گردشگر در تابستان / سرعین و اردبیل پر ظرفیت‌ترین مناطق گردشگر‌پذیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات تابستانی تاکنون اردبیل میزبان بیش از 3 میلیون گردشگر داخلی و توریست خارجی بوده که پیش‌بینی می‌کنیم این روند تا آخر تابستان افزایش یابد.

اردبیل و میزبانی 3 میلیون گردشگر در تابستان / سرعین و اردبیل پر ظرفیت‌ترین مناطق گردشگر‌پذیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده صبح امروز در نشست اعضای کمیته گردشگری در اردبیل اظهار داشت: ما در حالی تا نیمه‌های مرداد ماه شاهد پذیرش 3 میلیون گردشگر بودیم که حدود یک ماه در ایام پر فضیلت ماه رمضان میزان سفرها به حداقل رسیده و امیدواریم تا پایان شهریور ماه ظرفیت حضور گردشگران در این استان به حدود 5 تا 5.5 میلیون نفر برسد.

وی یکی از برجستگی‌های شاخص در حضور گردشگران بی‌شمار در مناطق مختلف استان اردبیل را وجود آب و هوای خنک، مناظر طبیعی و بکر به همراه آب‌های گرم شفا‌بخش توصیف کرد و افزود: آنچه که به صورت محسوس در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم افزایش حضور گردشگران در استان اردبیل بوده است، به طوری که در این سال‌های اخیر حضور گردشگران از 4 میلیون نفر به 8 میلیون نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: در کنار آن گردشگران خارجی نیز با اهداف مختلف توریسم‌ درمانی، اکوتوریسم و همچنین توریسم زیارتی وارد استان اردبیل شده و از اینجا به سایر مناطق عزیمت کرده‌اند.

نقی‌زاده با یادآوری اینکه ورود این گردشگران به رقم بیش از 500 هزار نفر در طول سال می‌رسد، ادامه داد: وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی و از همه مهمتر برخورداری استان اردبیل از یک اقلیم مطبوع در تابستان سبب شده است این استان در فصل تابستان به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل شود.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین مقصد گردشگران و مسافران سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و بازارچه مرزی بیله‌سوار بوده است و با توجه به توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری تلاشمان بر این است که مدت اقامت از 1.5 تا دو روز به بیش از سه تا چهار روز افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: این کار تنها در سایه شناساندن مناطق مختلف گردشگری‌، جاذبه‌ها و مناطق دیدنی متعدد استان امکان‌پذیر است که امیدواریم بتوانیم در یک پیوست حقیقی اهدافمان را محقق کرده و زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را فراهم آوریم.

نقی‌زاده یادآور شد: از سال 85 تاکنون ما توجه ویژه‌ای به مناطق مختلف از منطقه آزاد ارس گرفته تا جنوبی‌ترین نقطه در کلور، اندبیل و شرق و غرب این استان در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار داشتیم که سبب شد ظرفیت‌های گردشگری احیا شده و زمینه برای حضور گسترده مسافران و گردشگران تابستانی فراهم آید.

انتهای پیام/62003/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول