اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی تیم ملی بسکتبال خواستار شد

توجه ویژه دولت به استعدادهای بسکتبال کردستان

مربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در بسکتبال کردستان خواستار توجه بیشتر مسئولان دولت به این ظرفیت‌ها شد.

توجه ویژه دولت به استعدادهای بسکتبال کردستان

مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سابقه طولانی بسکتبال کردستان اظهار کرد: فعالان بسکتبال در این استان و کسانی که طی دهه‌ها با این ورزش همراه بوده‌اند به طور کامل با دانش بسکتبال آشنا هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های بسکتبال کردستان همواره کیفیت بازی بالایی ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: بسکتبال به عنوان یک ورزش دانشگاهی در تار و پود اهالی این سرزمین تنیده شده است.

مربی تیم ملی بسکتبال کشورمان با یادآوری قهرمانی ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا در فیلیپین به نقش تأثیرگذار دو بازیکن کردستانی این تیم، حامد سهراب‌نژاد و سامان ویسی اشاره کرد و گفت: اهالی بسکتبال این استان باید قدردان تلاش و زحمات آن‌ها در مسیر موفقیت تیم ملی باشند.

شاهین طبع با بیان اینکه این بازیکنان مسیر زندگی خود را صحیح انتخاب کرده‌اند، گفت: نخبه‌های ورزشی در هر منطقه‌ای الگوهای مناسبی برای جوانان در گرایش به ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسکتبال کردستان در زمینه‌های اخلاقی نیز همواره سرآمد بوده است تصریح کرد: در این میان نباید از تأثیر بسزای مربیان شاغل در این خطه غافل شد.

مربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در ارتباط با رویکرد سرمربی تیم ملی به این دو بازیکن اظهار کرد: بچیروویچ اعتقاد خاصی به این بازیکنان داشت و بازی‌های آن‌ها را زیر نظر گرفته بود.

شاهین‌طبع با یادآوری این موضوع که حامد سهراب‌نژاد قصد خداحافظی از تیم ملی را داشت، خاطرنشان کرد: اما سرمربی تیم ملی از وی به عنوان بازیکنی سرنوشت‌ساز و تعیین کننده یاد می‌کرد.

وی افزود: این باور بچیروویچ در بازی‌های آسیایی نمود بارزی پیدا کرد و در دیدار ایران برابر کره جنوبی، سهراب‌نژاد نتیجه بازی را تغییر داد.

مربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه موفقیت در ورزش بسکتبال نیازمند برخورداری از مؤلفه‌های مختلفی است، تصریح کرد: ساختار جسمانی بازیکنان غرب کشور از جمله کردستان، کرمانشاه و لرستان کاملا با نیازهای ورزش بسکتبال همخوانی دارد.

شاهین‌طبع با تأکید بر اینکه باید در زمینه استفاده از این استعدادها از سوی متولیان دولت و نه تنها فدراسیون توجه ویژه‌ای به این مناطق شود گفت: دولتمردان در تقسیم ثروت عنایت بیشتری به این استان‌ها در رشته‌های ورزشی بویژه بسکتبال داشته باشند.

وی خواستار نگاه عمیقتر مسئولان استان و ورزش کشور به استعدادهای بسکتبال کردستان شد  و افزود: با توجه به این پارامتر و دانش به روز مربیان این استان باید در دولت جدید تصمیماتی اتخاذ شود تا این حرکت و موفقیت‌ها استمرار داشته باشد.

مربی تیم ملی بسکتبال ایران در پایان از زحمات تمامی پیشکسوتان کردستان در راستای پرورش استعدادهای این رشته ورزشی در استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول