اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

سرانه مطالعه در کردستان پایین است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: بر اساس شاخص‌های موجود متاسفانه سرانه مطالعه در استان بسیار پایین است.

سرانه مطالعه در کردستان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی شنبه‌شب در مراسم رونمایی کتاب دلوپ(قطره) که با حضور جمعی از شعرا و ادیبان استان در محل کتابخانه شهید مطهری سنندج برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع عرفان در ادبیات کردی اظهار کرد: معنویت حلقه گمشده در تاریخ بشریت مدرن است که تاکنون به آن توجه نشده است.

وی بر اجرای برنامه‌های مختلف در راستای ارتقا کیفیت مطالعه در استان تاکید کرد و افزود: بر اساس شاخص‌های موجود متسافانه سرانه مطالعه در استان کردستان بسیار کم است که باید در کنار کمیت مطالعه کیفیت مطالعه کردن نیز ارتقا یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر اینکه باید اقشار مختلف جامعه احساس نیاز به مطالعه و کتابخوانی پیدا کنند، تصریح کرد: متولیان فرهنگی وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های اثرگذار زمینه این امر را فراهم سازند.

احمدی اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اهداف تعریف شده‌ای به منظور افزایش نرخ سرانه مطالعه مفید است که نیل به این اهداف با تعهد و تلاش اقشار مختلف مردم و روی آوردن آن‌ها به مطالعه کتاب‌های مفید میسر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به نهضت مطالعه مفید در کتابخانه‌های استان که از سال گذشته آغاز شده، اشاره کرد و افزود: مسئله بی‌توجهی به مطالعه برخی آثار بی‌ارزش که فقط وقت و هزینه را به دنبال دارد باید مد نظر مخاطبان کتاب قرار گیرد.

احمدی اثر بهروز خیریه نویسنده کتاب کردی دلوپ را  کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: باید نویسندگان و افراد فرهیخته و اهل قلم نیاز مخاطبان را از هر جهتی برآورده کنند که پرداختن به موضوع عرفان در ادبیات کردی واقعا نیازی اساسی است.

وی از رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان خواست که این رشته و کار فرهنگی را دنبال کنند و فقط معطوف به چندین اثر نکنند، چرا که ظرفیت کردستان در زمینه اشعار کردی و موضوع عرفان بسیار غنی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ابراز امیدواری کرد چاپ کتاب‌های کردی در استان همچنان تداوم باشد چرا که کردستان خاستگاه عملی و نظری عرفان است.

احمدی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه، تصریح کرد: کتابخوانی از ارکان مهم توسعه و نیازهای جامعه است.

وی در پایان با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخی‌شان از کردستان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند و وظیفه ماست که در راستای تحقق بیشتر این شعار راهبردی تلاش کنیم.

انتهای پیام/79005/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول