اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

فرهنگ مطالعه نیازمند موج‌آفرینی مثبت از سوی رسانه‌هاست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتاب و کتابخوانی پایه اصلی ارتقاء فرهنگ عمومی است و نیازمند موج‌‌‌آفرینی مثبت از سوی رسانه‌هاست.

فرهنگ مطالعه نیازمند موج‌آفرینی مثبت از سوی رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگاه رسانه نگاهی تلنگربخش است، افزود: در نگاه انتقادی رسانه بخشی را مباحث اجرایی و بخشی را محتوا و رسالت‌‌های آن تشکیل می‌دهد که باید با یک نگاه پاک و شفاف به آن نگریست و نیازی به سنگ پرت کردن نیست.

وی با اشاره به اینکه ضرورت کتابخوانی هنوز در بین مردم تبیین نشده، تصریح کرد: با وجود اینکه همه اذعان به رواج یافتن کتاب و کتابخوانی دارند، اما هنوز مردم به این ضرورت نرسیده‌اند که باید در امر کتابخوانی جدی وارد شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تأکید بر اینکه ارتقاء فرهنگ عمومی تنها از پس کتابخانه‌های عمومی برنمی‌آید، یادآور شد: کتاب و کتابخوانی پایه اصلی ارتقاء فرهنگ عمومی است و نمی‌توان آن را از سایر مباحث مستثنی کرد.

وی تجهیزات و حفظ وضع موجود را ارتقاء امر کتابخوانی دانست و عنوان کرد: امروز به ازای هر 100 نفر 6 متر مربع فضای کتابخانه‌ای داریم به همین مناسبت باید با فراوانی کتابخانه‌ها بتوانیم این امر را گسترش بخشیم.

استعدادی نقش کتابداران را در اهداف کتابخانه‌ها مؤثر دانست و یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری آزمون استخدامی و آموزش‌های ضمن خدمت نسبت به جذب کتابداران اقدام می‌کند که این افراد با تحصیلات عالی در تحقق اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی تأثیرگذارند.

وی با اشاره به بخش نشریات کتابخانه مرکزی همدان اضافه کرد: در بخش نشریات 140 عنوان نشریه سراسری در بخش نمای نشریات کتابخانه‌ها فعال است که قرار است با عقد تفاهم‌نامه‌ای این نشریات پس از استفاده در نانواها، آرایشگاه‌ها و مطب پزشکان در اختیار افراد قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خاطرنشان کرد: امروز بیش از 60 هزار کتاب در کتابخانه مرکزی وجود دارد که تا پایان سال این میزان کتاب به 100 هزار جلد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های همدان در بخش کتب کودک و نوجوان اذعان کرد: قرار است در کتابخانه عمومی مرکزی به عنوان تحقیق و پژوهش در حوزه کتاب کودک و نوجوان راه‌اندازی شود که در ابتدا با 20 هزار جلد این بخش افتتاح می‌شود.

استعدادی با اشاره به اینکه سال آینده مخزن این کتابخانه تکمیل می‌شود، اذعان کرد: امروز در کتابخانه مرکزی بخش VIP راه‌اندازی شده به طوری که اعضا می‌توانند کمد و صندلی خود را در این بخش رزرو کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید طرح‌های ارزشمند مانند «طرح کتاب من» را به افراد اطلاع‌رسانی کنند، اذعان کرد: در کتب کمک‌درسی کتابخانه‌های عمومی در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، اما در قالب طرح «کتاب من» تا سقف 40 هزار جلد می‌توانیم به امانت در اختیار افراد بگذاریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 400 هزار مقاله و نشریات سراسری در کشور در نمای نشریات گذاشته شده است، افزود: در این طرح نشریات 30 سال گذشته در یک وب گذاشته شده است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول