اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مطالعه بصیرت مردم را افزایش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش سرانه مطالعه و نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه، بصیرت اجتماعی افراد افزایش می‌یابد.

مطالعه بصیرت مردم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ضرورت تکریم جایگاه کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه زاهدان کتابخانه‌ها را برترین نماد فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: پیشانی جامعه کتاب و کتابخوانی است و توجه به این موضوع اهمیت فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها در جامعه اذعان داشت: توجه به فرهنگ و کتاب و کتابخوانی می‌تواند بسیاری از هنجارها را در جامعه نهادینه کند.

رجبعلی شیخ زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه شد و اظهار داشت: با افزایش سرانه مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بصیرت اجتماعی افراد افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به سند چشم‌انداز مطالعه مفید گفت: باید تا پایان سال 1404، 35 درصد از افراد جامعه به عضویت کتابخانه‌ها در آیند.

اسفندیار زید‌آبادی داشتن هشت متر مربع زیربنا به ازای هر 100 نفر و وجود چهار جلد کتاب به ازای هر نفر را از دیگر شاخصه‌های مهم این سند عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به مفاد این سند، پنج باب کتابخانه تا پایان سال در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان راه اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را گامی موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه دانست و ادامه داد: این شبکه اجتماعی هر ماه 15 عنوان کتاب جدید را به مسابقه می‌گذارد و تاکنون 850 نفر در استان عضو این شبکه شده‌اند.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، نصب نرم افزارهای کتابداری، تاسیس انجمن خیران کتابخانه ساز و ایجاد وبلاگ کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل خواند.

زیدآبادی همچنین با اشاره به ایجاد هشت کتابخانه مشارکتی در استان آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌ها و ادارات برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی اعلام کرد.

انتهای پیام/75004/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول