اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

اعتقادات آزادگان موجب حفظ روحیه در اسارت شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: اعتقادات رزمندگان موجب ایستادگی و حفظ روحیه آنها در دوران اسارت شد.

اعتقادات آزادگان موجب حفظ روحیه در اسارت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی شنبه شب در مراسم سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار داشت: همه ما آزادگان خدا را شکر می‌کنیم که از چنگال وحشی‌ترین رژیم حاکم در منطقه با لطف خدا، دعای خیر مردم، امام راحل و مقام معظم رهبری آزاد شدیم.

وی خطاب به آزادگان افزود: شما در مدت اسارت چند ساله در مقابل همه دشمنی‌ها، ددمنشی‌ها، وحشی‌گری‌های دشمن و در برابر کاستی‌ها و کمی‌های شما ایستادید و مقاومت کردید، نشکستید، خرد نشدید، اصالت و نجابت خود را حفظ کردید و با افتخار به مهین خود بازگشتید.

حسنی‌سعدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد آزادگان فرمودند «شما آبروی ملت ایران را حفظ کرده‌اید» و خدا را شکر می‌کنیم، آزادگان سرافراز با همه نابرابری‌ها و ناجوانمردی‌های دشمن قهرمانانه و باشرافت ایستادند و ذره‌ای به خواسته‌های دشمن توجه نکردند و کمترین توجهی به کاستی‌ها نداشتند و اصالت و نجابت خود را حفظ کردند و سبب افتخار شدند.

این مسئول عنوان کرد: در بسیاری از کشورها و بعد از پایان جنگ اسرا بیشترین تلفات را داشته‌اند و نماینده صلیب سرخ می‌گفت از این ملاقات تا ملاقات بعدی در اردوگاه‌های دیگر دنیا چند نفر تلفات روحی و روانی داریم چه شده که در اردوگاه‌هایی که اسرای ایرانی بودند از این ملاقات تا ملاقات دیگر که می‌آمدیم، افراد سرزنده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان بیان داشت: نماینده صلیب سرخ نمی‌دانست و درک نمی‌کرد، رمز و راز این مقاومت شرافتمندانه، ایستادگی، تحمل و صبر، دین و اعتقادات آزادگان است.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که نعمت آزادی و بازگشت به مهین اسلامی را به بنده و همه آزادگان عنایت کرد و این امر از نعمت‌هایی است که خداوند طی زندگی شاید به انسان‌ها کمتر از یک بار عنایت کند و خدا را شکر می‌کنیم ما مشمول عنایت بزرگ خدا شده‌ایم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند «این آزادیِ آزادگان از عنایت الهی و توجه حضرت ولی‌عصر(عج)» و ایشان در جای دیگر با توجه به شناختی که از دشمن بعثی داشتند، فرمودند «ما حتی احتمال اینکه تا 30 سال آینده آزادگان ما آزاد شوند را ضعیف می‌دانستیم».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان متذکر شد: خدا به من و شما لطف داشت که به دست همان دژخیم و جلاد آزاد شدیم و خدا را شکر می‌کنیم، صدام جلاد به دست نیروهای خودش و به دست مردم شیعه عراق طناب‌دار به گردنش آویخته و مجازات شد.

حسنی‌سعدی در پایان اذعان داشت: خدا را شکر می‌کنیم، صدام گوشه‌ای از ظلمی که در حق زن، فرزندان و خودش کرد را خدا از او انتقام گرفت و هنوز انتقام اصلی در روز قیامت است.

به گزارش فارس در این مراسم چند نفر از آزادگان سرافراز کرمانی خاطرات طنزی از دوران اسارت خود بیان کردند.

انتهای پیام/80018/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول