اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راست قامتان ابتلا و امتحان الهی را شیرین می‌دانند

750 سرو صبور اردبیل از صبوری‌ها می‌گویند

همزمان با 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز کشورمان به میهن اسلامی این سرو قامتان همیشه سرافراز از دوران سخت اسارت و ایستادگی‌های خود سخن گفته و از این دوره به عنوان امتحان و ابتلای الهی در سنجش صبوری سخن می‌گویند.

750 سرو صبور اردبیل از صبوری‌ها می‌گویند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در جای جای استان اردبیل برگزار شد، مدیران، مسئولان و آحاد جامعه سعی کردند از 750 سرو ایستاده و شکیبای دیار سبلان که به مانند کوه سرافراز سبلان در زندان‌ها و پستوهای رژیم بعث عراق مرارت‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده و امروز در نقطه تعالی ایثار و رادمردی ایستاده‌اند همه این سختی‌ها را در مقابل ذره‌ای از صبوری و راست قامتی عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) شکیبایی و صبوری به حساب نمی‌آورند و خودشان را مدیون آن بزرگ بانوی سپهر دوران و روزگار می‌دانند.

آزادگان سرافراز این راست قامتان همیشه تاریخ در بازگویی خاطرات آن ایام اعلام می‌کنند که همه این سختی‌ها را تحمل کردند تا امام و مریدشان حضرت روح‌الله را بعد از سختی‌ها و مرارت‌های مختلف زیارت کنند اما به رغم رحلت آن پیشوای مسلمانان حقیقی در توفیقی دیگر با نایب و جانشین آن حضرت امام خامنه‌ای تجدید بیعت کرده و توانستند از علی روزگار مدال افتخار شجاعت، صبر، گذشت و ایثار را دریافت کنند.

آری در چنین روزی بود که آزادگان سرافراز این مرز و بوم بعد از سال‌ها تحمل درد و رنج شکیبانه، بی‌ادعا و متواضعانه به میهنمان بازگشتند تا بوی پیراهن یوسف از سخت‌ترین و سنگین‌ترین دوران تاریخ این مرز و بوم به مشام خانواده‌های رنج دیده و چشم انتظار رسیده تا آنها بتوانند یوسف خود را بار دیگر مشاهده کنند.

آری اردبیل امروز با داشتن 750 صنوبر آزاده و سرو راست قامت به عظمت و بلندی خود می‌بالد که فرزندانی ناب از سلاله عاشورا و مکتب آموخته در محضر حضرت زینب (س) و امام ساجدین در عرصه ایثار و از خودگذشتگی دارند که همیشه می‌توانند در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین درخشش داشته و غرشی حقیقی پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که در نقاط مختلف استان اردبیل به ویژه مرکز استان برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در تجلیل از آزادگان سرافراز گفت: امروز تمامیت استقلال، شرف و مجد این سرزمین را مدیون شهدا، جانبازان و آزادگان سرفرازی هستیم که بی‌ادعا در صحنه حاضر شده و تمام سعی خودشان را به کار گرفتند تا عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در صحنه و عرصه دفاع از این دستاوردها بایستد و حضور پیدا کند.

سید ودود سید شنوا با بیان اینکه بخش عظیمی از آزادگان در قید حیات بوده و ما امروز افتخار خدمتگزاری به آنها را داریم، افزود: در یک جنگ نابرابر دشمن سعی کرد بیش از 38 هزار نفر از فرزندان برومند این سرزمین الهی را به اسارت ببرد اما فرزندان پرافتخار این سرزمین با تحمل سختی‌ها، رنج و مشقت‌ها در 26 مرداد سال 69 عزتمندانه به میهن اسلامی اسلامی بازگشتند و توانستند دشمنان را با مقاومت و ایستادگی خود به زانو در آوردند.

این آزاده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما امروز خدمات مختلفی را هر چند ناچیز اما در حد بضاعت و توان خود به آزادگان ارائه می‌کنیم که از این جمله می‌توان خدمات درمانی، پزشکی، حمایتی و ایجاد ظرفیت اشتغال برای خود آنها و فرزندانشان را در دستور کار قرار دهیم.

وی دیگر کمک‌ها را مربوط به تأمین مسکن با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: ما امروز مفتخر هستیم که آزادگان سرفراز ما بی‌ادعا در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در تمام صحنه‌ها حضوری پررنگ دارند.

انتهای پیام/62006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول