اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته تجویز دارو خبر داد

کاهش 6 درصدی تجویز داروهای تزریقی در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر کمیته تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: ‌در استان کهگلویه و بویراحمد تجویز داروهای تزریقی در یک دوره سه ساله، 6 درصد کاهش داشته است.

کاهش 6 درصدی تجویز داروهای تزریقی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالله ارجمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک میلیون نسخه مربوط به پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد در کمیته تجویز و مصرف منطقی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو (RUD) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در سال 91 درصد بیماران دریافت کننده داروی تزریقی، 38 درصد بوده که این میزان از سال 88 تاکنون 6 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان دریافت داروهای تزریقی در سال 90 نیز با سال بعد از آن تغییری نداشته است، گفت: درصد بیماران دریافت کننده داروی تزریقی در سال 90 در استان کهگیلویه و بویراحمد 38 درصد و در کشور 41 درصد بوده است.

ارجمند ادامه داد: این آمار نشان دهنده کاهش تجویز داروی تزریقی در استان نسبت به آمار کشوری است.

دبیر کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: با بررسی نسخ پزشکان استان مشخص شد که تجویز داروی تزریقی در استان نسبت به کشور سه درصد کمتر است.

این پزشک داروساز خاطرنشان کرد: بیشترین داروی تزریقی تجویز شده توسط پزشکان استان آمپول دگزامتازون وویال پنی‌سیلین یک میلیون و دویست است.

وی بیان کرد: این آمار و تحلیل‌های ارائه شده با بررسی بیش از یک میلیون نسخه از سوی پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی به دست آمده است.

دبیر کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: ‌در استان کهگیلویه و بویراحمد تجویز داروهای تزریقی با روند کاهشی در یک دوره سه ساله 6 درصد کاهش داشته است که پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/82005/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول