اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

انتقال زندان آباده به خارج از شهر

سرپرست فرمانداری آباده گفت: به‌زودی ساختمان زندان آباده به بیرون از شهر منتقل می‌شود.

انتقال زندان آباده به خارج از شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آباده، پرویز فتاحی در نخستین جلسه کارگروه انتقال زندان این شهرستان اظهار داشت: مردم آباده از قرار گرفتن زندان در مرکز شهر بسیار ناراضی هستند و این کارگروه با هدف استفاده از خرد جمعی در مورد انتقال ساختمان زندان به بیرون از شهر تشکیل شده است که امیدواریم به‌زودی این امر محقق شود.

وی افزود: خروج پادگان‌ها و زندان‌ها به دلیل تبعات اجتماعی که داشته برای جابه‌جایی به حاشیه شهرها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

فتاحی اضافه کرد: در سال 88 در سفر دوم ریاست جمهور به استان فارس جابه‌جایی این زندان به عنوان یکی از خواسته‌های به حق مردم شهر آباده مطرح و دستور آن توسط نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور وقت در شورای اداری این شهرستان صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها برای جابه‌جایی زندان مقرر شده بود که ساختمان جدید زندان در زمین 50 هکتاری کشاورزی زندان آباده که در مجاورت کنارگذر این شهر قرار دارد احداث شود اما به علت مخالفت اداره کل زندان‌های استان فارس زمین دیگر به مساحت 10 هکتار در نزدیکی روستای علی‌آباد آباده (بین شهرهای آباده و اقلید) در نظر گرفته شد.

سرپرست فرمانداری آباده افزود: در ابتدای امر این زمین مورد استقبال اولیه کارشناسان قرار گرفت، اما پس از گذشت حدود یک‌سال بنا به دلایلی از جمله بعد فاصله آن از جاده اصلی با احداث زندان جدید آباده در آن محل مخالفت شد.

به گزارش فارس، زندان آباده در مرکز این شهر قرار دارد که سبب اعتراض چند ساله مردم شده و در عین پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول