اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

برداشت بی‎رویه به ذخایر آبی اصفهان ضرر زده است

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرکت آب منطقه‎ای اصفهان و آب منطقه‎ای چهار محال و بختیاری با دادن مجوزهای بی‎رویه برداشت آب به ذخایر آبی اصفهان ضرر زدند.

برداشت بی‎رویه به ذخایر آبی اصفهان ضرر زده است

مهدی بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات ایجاد شده به دلیل کم آبی در استان اصفهان اظهار داشت: در بالادست اصفهان مشکل کم آبی وجود ندارد و آب به بالادست می‎رسد، اما در پایین دست و شهر اصفهان با کمبود آب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: آب اصفهان به چندین بخش اختصاص یافته است که همین موضوع سبب کمبود آب در شهر اصفهان شده است.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان افزود: تامین آب یزد، تامین آب برای صنایع نظامی و فولاد و پمپاژهای غیرقانونی سبب نابودی منابع آبی شده و برای همین شهر اصفهان با مشکل کم آبی مواجه است.

این مسئول گفت: موارد اشاره شده بیش از دو سوم آب خروجی از سد را به مصرف می‎رساند و سبب می‎شود به طور عملی آب به شهر اصفهان نرسد.

بصیری یادآور شد: عده‎ای از کشاورزان با قرار دادن پمپاژهای غیر مجاز آب را از شبکه خارج می‎کنند که این خود سبب بروز کم آبی می‎شود.

وی تصریح کرد: قبل از سد زاینده رود نیز برداشت‎های غیر مجاز بسیار فراوان است که مسئولان باید فکری به حال این موضوع بکنند.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: بیشتر افرادی که از پمپ استفاده از حق آبه برخوردار نیستند و در حال حاضر حق آبه بیشتر مربوط به نهرهای سنتی است.

* شرکت‌های آب منطقه‎ای اصفهان و چهارمحال بدون برنامه مجوز دادند

این مسئول ابراز داشت: شرکت آب منطقه‎ای اصفهان و آب منطقه‎ای چهار محال و بختیاری با دادن مجوزهای بی‎رویه برداشت آب به ذخایر آبی اصفهان ضرر زدند.

بصیری در پایان گفت: در حالی که شاهد کمبود آب در سطح استان بوده‎ایم، اما شاهد اعطای مجوز برای برداشت آب بوده‎ایم که کاری اشتباه بود.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول