اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

سرانه مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز 200 لیتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: میانگین میزان مصرف سرانه آب در استان اصفهان در حال حاضر حدود 200 لیتر در شبانه‌روز است.

سرانه مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز 200 لیتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هاشم امینی اظهار کرد: آبفای استان اصفهان هیچ‌گاه درصدد جیره‌بندی آب شرب نبوده است، چراکه معتقدیم اعمال جیره‌بندی آب مصرف بیهوده آب را در بر دارد و مردم با انباشت آب مصرف بیش از حد آب را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در دستور کار قرار دارد که مانع از جیره بندی آب در استان اصفهان شود گفت: درحال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بزرگترین شرکت در کشور از لحاظ تعداد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی است، به طوری‌که هم اکنون 92 شهر و صدها روستا در استان اصفهان تحت پوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی این شهرها با توجه به محدودیت منابع آبی کاری بسیار دشوار است، البته در سال‌های اخیر مسئولان امر به‌رغم چالش‌هایی که در تأمین آب شرب مردم در این استان گرم و خشک وجود داشته این مهم را با درایت و تدبیر ویژه‌ای انجام دادند.

وی به چگونگی تأمین آب شرب شهرهای استان پرداخت و خاطرنشان ساخت: تأمین آب شرب شهرهای استان عمدتاً از طریق منابع آبهای سطحی و زیرزمینی همچون (چشمه‌ها ، قنوات و چاه‌ها) تأمین می‌گردد و هم‌اکنون آب شرب 50 شهر و 300 روستا از طریق تصفیه‌خانه بابا شیخ‌علی و چاه‌های فلمن تأمین می‌شود که این تصفیه‌خانه با حداکثر ظرفیت و چاه‌های فلمن نیز با حداکثر دبی تقلیل یافته ممکن به دلیل خشکسالی آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ را تأمین می‌کنند که جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر را تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار می‌دهند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه تابستان سال جاری یکی از گرم‌ترین فصول سال در چندین سال گذشته بوده است خاطرنشان ساخت: طبق نظر کارشناسان، تابستان 92 گرم‌ترین فصل سا‌ل‌های اخیر بوده است، افزایش بی‌سابقه دما و گرمی هوا طبیعتاً افزایش مصرف آب را به دنبال داشته و مصرف بیش از حد آب توسط مردم افت فشار آب در برخی از مناطق را رقم زد.

وی گفت: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب توسط برخی از شهروندان توزیع عادلانه آب را با چالش‌هایی مواجه نموده، در حالی‌که اگر پمپ بر روی مخزن آب نصب شود، مشکل افت فشار آب در برخی از مناطق استان در فصل گرم برطرف می‌شود.

امینی بر‌ مصرف بهینه آب تأکید نمود و اظهار داشت: اگر مردم 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی نمایند و از آب شرب برای مصارفی همچون آبیاری فضای سبز، شستشوی حیاط و وسایل نقلیه و سایر مصارف غیر ضروری استفاده ننمایند، به‌طور مسلم می‌توان بر بحران کم‌آبی در فصل تابستان غلبه کرد و مردم در اقصی نقاط استان با فشار مناسب از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی به سرانه مصرف آب اشاره کرد و اعلام نمود: در حال حاضر میانگین میزان مصرف سرانه آب در استان اصفهان حدود 200 لیتر در شبانه‌روز و متوسط مصرف سرانه مسکونی 162 لیتر در شبانه روز است که این میزان مصرف طی سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی که توسط شرکت آب و فاضلاب در جامعه صورت گرفته کاهش یافته است، اما با این وجود سرانه استاندارد مصرف آب 150 لیتر است و ضروری به نظر می‌رسد مردم با صرفه‌جویی 10 الی 15 درصدی در مصرف آب دسترسی پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی را هموار سازند.

انتهای پیام/2301/ط/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول