اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

بحران مصر به واسطه آمریکا مدیریت می‌شود

امام جمعه رودبار گفت: مدیریت بحران مصر به واسطه آمریکا است و خواسته درونی آمریکا جنگ داخلی در این کشور بوده، زیرا منافعش به وسیله این جنگ‌های داخلی تامین شده است.

بحران مصر به واسطه آمریکا مدیریت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودبار به 25 مرداد سالگرد تخریب بارگاه‌های ائمه بقیع توسط گروه گمراه وهابیت اشاره و اظهار داشت: کسانی که از نزدیک به بقیع رفته باشند، مشاهده کردند که هیچ آثاری از بارگاه‌های ائمه بقیع وجود ندارد.

وی افزود: اگر انسان خوب توجه کند که چرا دشمن از بارگاه‌های ائمه وحشت دارد و چرا این همه از خود خباثت نشان می‌دهد، می‌فهمد که آنها به جنگ اسلام و دین آمدند و از راه‌های مختلفی مانند ایجاد مذاهب باطله و ترویج بهائیت و وهابیت قصد زمین‌گیر کردن اسلام را دارند.

گروهی عنوان کرد: وهابیت در عربستان جان گرفته و به خودشان اجازه تخریب ائمه بقیع را داده‌اند و مبلغان آنها در عربستان با زائران شیعه که کوچک‌ترین ارادتی نسبت به ائمه بقیع داشته باشند، لقب مشرک می‌دهند و همان طور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند، «وهابیت برای این تاسیس شده است که اسلام را از بین ببرند».

خطیب نماز جمعه رودبار به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز از اسارت اشاره کرد و بیان داشت: آزادگان در طول اسارت سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند و اگر تحمل آنان نبود امروز شاهد این فضای معنوی نبودیم.

این مسئول به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: کسانی که به سراغ مسجد و تعمیر آن می‌روند، قطعا به خداوند و روز معاد اعتقاد دارند، مسجد مهمانخانه خداوند و جایگاه نزول برکات آسمانی است، اما بعضی‌ها راجع به مسجد قضاوتی اینگونه دارند که مسجد را بسازید و فقط در آن نماز بخوانید، اما در واقع مسجد جایگاهی فراتر دارد از جمله محل تفکر، محلی برای تعلیمات دینی، مجالس علمی، انجام امور قضایی، محل نگهداری بیت‌المال و... است.

گروهی تصریح کرد: به این سبب است که دشمنان حساسیت ویژه‌ای نسبت به این مکان دارند، زیرا مسجد سرآغاز تمام حرکت‌ها و جنبش اسلامی است و شهردار‌ها همان طور که به فکر ساخت و ساز در شهرک‌ها هستند باید همزمان با آن مسجدی تاسیس کنند.

امام جمعه رودبار در زمینه رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم افزود: یکی از مسائلی که نمایندگان مجلس بر روی آن حساس بودند، بحث افرادی بود که در فتنه 88 شریک بودند، زیرا بحث فتنه به گفته مقام معظم رهبری خطری بود که ملت را به لبه پرتگاه برد و به لطف خداوند این فتنه خنثی شد.

گروهی خاطر نشان کرد: حرف همه ما این است کسانی که در فتنه 88 دستی داشتند، نباید در کشور مسئولیتی در حد وزیر به آنها داده شود و به این دلیل از نمایندگان مجلس به خاطر این حساسیت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت کنونی مصر گفت: هیچ‌کس راضی به کشتار مردم نیست و این مصیبت بسیار بزرگی است، ارتش مصر که نقش داور را داشته، اکنون خود به عنوان یک طرف نزاع در دعوا است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مدیریت بحران مصر به واسطه آمریکا است و خواسته درونی آمریکا جنگ داخلی در این کشور بوده است، زیرا منافعش به وسیله این جنگ‌های داخلی تامین شده است.

انتهای پیام/2655/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول