اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل دفتر رهبری:

اتفاقات مصر در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی است

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه دامن زدن به درگیری‌ها در مصر به سود اسرائیل و در راستای تأمین منافع این رژیم است تصریح کرد: علمای دین باید خود را نسبت به خون‌های ریخته شده در حوادث تروریستی مسئول بدانند.

اتفاقات مصر در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعة المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی در اختتامیه هفتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی، مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی را از نسل روحانیت آگاه، دلسوز، بانشاط، مدیر، مدبر و آشنا با شرایط بین‌المللی خواند و تصریح کرد: جامعةالمصطفی از اهمیت و جایگاه بی‌نظیری در میان نهادهای فرهنگی تشیع در عرصه بین الملل برخوردار است.

وی بیان داشت، مقام معظم رهبری در میان مراکز علمی و فرهنگی، عنایت و امید ویژه‌ای به جامعة المصطفی داشته و از ریز عملکرد این نهاد مطلع هستند و بر ارتقای جایگاه و تعمیق فعالیت‌های آن تاکید دارند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، مهم‌ترین وظیفه جامعةالمصطفی را کادرسازی و تربیت انسان‌ها دانست و اظهار داشت:‌ المصطفی به عنوان گسترده‌ترین نهاد فرهنگی بین‌المللی در جهان تشیع، وظیفه تعمیق معرفت و پاسداری از عقاید و مرزهای معرفتی تشیع و جهان اسلام را به عهده دارد و امیدواریم بتواند به افق‌های بلندی که در جریان‌سازی فرهنگی بین‌المللی مورد انتظار است، دست یابد.

وی با اشاره به سابقه همکاری 10 ساله خود با جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری به لزوم تفاوت قائل شدن میان صورت و سیرت تاکید فرمودند. توجه به این نکته در جامعةالمصطفی نیز حائز اهمیت است که علاوه بر توجه به شکل و صورت کار، با همفکری برای ارتقاء سیرت و خروجی کار نیز تلاش شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی هنر را ایجاد ارتباط قلبی با مردم دانست و افزود: هنرمندترین انسان‌ها انبیاء(ع) هستند که بهترین و عمیق‌ترین ارتباط عاطفی را با مردم خود ایجاد می‌کردند.برای تربیت یک طلبه فاضل، تمام عمر مدیر یک مدرسه صرف می‌شود صرف وقت فراوان، رفاقت با طلاب، شرکت در فرآیند آموزشی و مربی اخلاق بودن، از بارزترین ویژگی‌های آنان بوده است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر انگیزه نمایندگان المصطفی برای مقابله با شرک، الحاد، خرافات و تکفیری‌گری اظهار داشت: مقام معظم رهبری، جایگاه مورد اعتماد روحانیت نزد مردم را سرمایه‌ای می‌دانند که باید به خوبی قدر دانسته شود. مدیر اعزامی المصطفی نباید جایگاه خود را به عنوان یک عالم دینی فراموش کرده و به یک مدیر اجرایی مبدل شود. حفظ شخصیت علمی، دینی و اخلاقی از تاکیدات رهبری است و خود ایشان نیز همواره با وجود مشغله زیاد، به اموری مانند تدریس، پاسخ به مسائل شرعی و... اهتمام دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله امروز جهان اسلام بیداری اسلامی است و المصطفی وظیفه سنگینی را در این مسئله به دوش دارد.

انتهای پیام/2258/ع/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول