اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

پخش مستقیم مذاکرات مجلس شفافیت نظام را به رخ کشید

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: پخش مستقیم مذاکرات مجلس در مورد وزرای کابینه، نشان دهنده اقتدار، ثبات سیاسی و شفافیت نظام اسلامی بود.

پخش مستقیم مذاکرات مجلس شفافیت نظام را به رخ کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مجلس مسائل لازم را بازگو کرد گرچه در مواردی از ادبیات لازم در این فضا توسط افرادی معدود استفاده نشد.

وی افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته در شرایط فعلی همکاری مجلس و دولت برای گشایش تنگناها ضروری و لازم است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: حماسه سیاسی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضور مردم شکل گرفت و اکنون باید در سایه همدلی مسئولان حماسه اقتصادی محقق شود.

ایمانی ادامه داد: در سال 1344 قمری آل سعود برای بار دوم در حجاز به قدرت رسید و کشورهای استعماری که گرایش مسلمانان به اهل بیت(ع) را مانع جهان‌خواری خود می‌دیدند وهابیت را به جان مرقدهای مطهر انداختند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: وهابیت بارها و بارها به تخریب قبر ابا عبدالله‌الحسین (ع) پرداختند و یک بار کاظمین و دو بار قبرستان بقیع را تخریب کردند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در زمان فعلی نیز وهابیت و گروه تکفیری سلفی که ساخته شده دست انگلیس بوده برای تخریب مرقدهای مطهر ائمه هدی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بارها حرم اباعبدالله، قمر بنی‌هاشم و ... مورد هدف خمپاره و بمب‌گذاری قرار گرفت و بمب‌گذاری در حرم امام رضا (ع) و حمله با بطری شیشه‌ای مواد آتش‌زا به آن، حمله به حرم حضرت زینب (س)، حمله به مضجع صحابه مانند عمار و یاسر و حجربن عدی و بسیاری موارد دیگر در کارنامه وهابیت ثبت شده است.

ایمانی تصریح کرد: اینان به سبب خوی ددمنشی و خصلت استعماری که از اربابان خود به ارث برده‌اند و برای تامین منافع نامشروع حتی به قبر درگذشتگان و نمادهای دینی مشترک نیز رحم نکرده و جنگ‌های فرقه‌ای به راه می‌اندازند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: اینان خفاشانی هستند که نور آفتاب باعث رنج و عذابشان می‌شود.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به 30 مرداد که سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی است، ابراز داشت: این روز به همین مناسبت روز گرامیداشت مساجد نامیده شد و لازم است این پایگاه اسلام همواره تکریم شود.

وی افزود: در تمام شهرها مکان یا خیابان‌ها و شهرک‌هایی وجود دارد که فاقد مسجد بوده و لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

اشاره به سالروز بازگشت پرافتخار آزادگان به میهن اسلامی دیگر موردی بود که ایمانی به آن اشاره کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به حوادث جهان اسلام و به ویژه کشور مصر ابراز داشت: این حوادث حامل درسی است که باید در آن تعمق کرد و آن اینکه دشمن از هر کجا روزنی پیدا کند وارد شده و مانند مصر و سوریه بحران‌هایی می‌آفریند که تا چند سال ملت‌ها باید تاوان آن را بدهند.

وی ابراز داشت: دستگاه‌های امنیتی هوشیار باشند و فعالیت‌های مشکوک را رصد کنند و مقدسات اقلیت‌ها و گروه‌ها در چارچوب قانون حفظ شود که دشمن به دنبال آن است تا فرقه‌ها را به جان یکدیگر انداخته و از طریق تحریک قومیت‌ها بحران بیافریند.

انتهای پیام/2448/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول