اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

آزادگان شهیدان زنده در تاریخ سرافراز ایران اسلامی هستند

امام جمعه موقت ارومیه بر جایگاه آزادگان به عنوان شهیدان زنده تاریخ سرافراز ایران اسلامی تأکید کرد.

آزادگان شهیدان زنده در تاریخ سرافراز ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رمز آرامش قلبی در دنیا و عقبی، عمل به فرامین الهی و ایمان راسخ به حقیقت معاد است و چنین اعتقادی به هیچ وجه قابل جمع با خوش‌گذرانی‌های مکرر در دنیا و غفلت از زندگانی آخرت نیست.

وی در آغاز خطبه نخست خود، همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و آن را عامل نجات‌بخش در دنیا و عقبی اعلام کرد.

سلامتی با اشاره به روایتی از حضرت امام حسین(ع)، تصریح کرد: در تعجب می‌توان بود از کسی که به مرگ یقین دارد ولی همچنان در دنیا خوش‌گذرانی می‌کند، از باطن دنیا غافل و ظواهر دنیا او را فریب می‌دهد و چنان غرق در لذت‌های دنیوی می‌شود که گویی آخرتی در پیش نیست.

وی اعتماد به دنیا و غرق شدن در لذت‌های دنیوی را عاملی بازدارنده در مسیر بندگی عنوان کرد و افزود: انس با دنیا انسان را به جایی می‌رساند که با وجود تکرار مکرر «اینک معبد و ایاک نستعین» در برابر گناه به راحتی سر تعظیم فرود آورده و جرأت و جسارت ارتکاب گناه را به خود می‌دهد و این آغاز همان غفلتی است که انسان را به ورطه نابودی می‌کشاند.

سلامتی در خطبه دوم خود به 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 69 شمسی اشاره کرد و افزود: آزادگان شهدای زنده‌ای هستند که با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود در برابر دشمنان شجاعانه ایستادند و درس مقاومت به آزادی‌خواهان عالم دادند.

امام جمعه موقت ارومیه با یادآوری 28 مرداد ماه، سالروز کودتای آمریکا در سال 1332 شمسی، این اقدام آمریکای جنایتکار را یکی از مصادیق جفای آنان به ایرانیان عنوان و خاطرنشان کرد: با بازگرداندن شاه ملعون به کشور جنایات بسیاری در ایران صورت گرفت و ایرانیان رد پای خائنان و ظالمان این جریان را فراموش نخواهند کرد.

وی به 30 مرداد ماه، روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد سنگرهای دفاع از حریم و کیان شیعیان و فرهنگ اسلامی هستند که لازم است با حضور گرم مسلمانان از غربت خارج شوند چراکه نگاه‌های تیزبین دشمنان اکنون به مساجد مسلمانان معطوف شده است.

سلامتی به شهادت جان‌سوز حضرت حمزه سیدالشهدا در 15 شوال اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگوار نه تنها عموی پیامبر، بلکه پا در رکاب و مطیع محض فرامین رسول گرامی اسلام بود که سرانجام به دست دشمنان خون‌خوار و به طرز فجیعی به شهادت رسید.

وی به تقارن 15 شوال با سالروز رحلت جانسوز حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره و قرارگیری حرم شریف این بزرگوار در ایران را افتخاری بزرگ برای ایرانیان مسلمان عنوان کرد و افزود: ایشان از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) و از بزرگان عالم تشیع هستند که عمر شریف خود را در زهد و بندگی سپری کردند.

سلامتی با بیان اینکه امروز مصادف با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت ملعون است، خاطرنشان کرد: وهابیت ساخته و پرداخته انگلیس است که وهابیون به اسم خادمان اسلام ولی در نقش خائنان اسلام و مسلمانان، جنایات فجیعی را در تاریخ علیه مسلمانان و مقدسات آنها مرتکب شده‌اند.

امام جمعه موقت ارومیه جوانان را به مطالعه کتاب «آئین وهابیت» نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی دعوت کرد و افزود: در این کتاب دلیل پیدایش وهابیون و عقاید پوچ و خرافی آنان به خوبی تشریح شده است که می‌تواند به بسیاری از ابهامات احتمالی جوانان در این راستا با ارائه دلایل متقن پاسخ دهد.

انتهای پیام/61006/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول