اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

آثار 190 آزاده استان قم گردآوری شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: تاکنون آثار 190 آزاده سیاسی و هشت سال دفاع مقدس در قم گردآوری و آرشیو شده است.

آثار 190 آزاده استان قم گردآوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، محمد کاظم پورامینی در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: طرح جمع‌آوری آثار آزادگان از نیمه دوم سال گذشته در قم آغاز شد و این طرح در صورت تخصیص اعتبارات لازم امسال نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه این آثار از 552 آزاده در قید حیات و ساکن استان قم گردآوری می‌شود اضافه کرد: در پی اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در دیدار سال گذشته با آزادگان در خصوص گردآوری آثار آزادگان، ‌جمع‌آوری، ثبت و آرشیو خاطرات مکتوب و شفاهی آزادگان و ذخیره کردن این اسناد ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: این آثار منابعی غنی و ارزشمند و مستند برای پژوهشگران و محققان و تولید‌کنندگان آثار هنری بوده و منجر به ‌ایجاد یک بانک اطلاعاتی می‌شود.

پورامینی خاطرنشان کرد: آثار شفاهی آزادگان در استودیویی با دکور صحنه دوران اسارت و با سه دوربین تاکنون اعم از آزادگان سیاسی دوران انقلاب و آزادگان دوران دفاع مقدس گردآوری شده است.

وی افزود: اطلاعات مکتوب این عزیزان دریافت و اسکن و اطلاعات شفاهی نیز ضبط شده و نسخه‌ای در قالب سی دی در اختیار آزادگان قرار می‌گیرد و نسخه‌ای در بنیاد شهید استان قم نگهداری شده و نسخه‌ای نیز به مرکز ارسال می‌شود.

پورامینی تاکید کرد: خاطرات و آثار ایثارگران امانتی است که باید ثبت و ضبط شده و به نسل‌های آینده منتقل شود و به عنوان اسنادی معتبر از دوران هشت سال دفاع مقدس باقی بماند.

وی اضافه کرد: اما آن دسته از آزادگانی که رحلت کرده‌اند چنانچه آثار شفاهی و مکتوبی از خاطرات ایشان باقی مانده باشد خانواده‌های معظم می‌توانند این آثار را در اختیار بنیاد شهید قرار داده تا مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول