اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

مخالف پیشرفت و توسعه شهرستان‌ها نیستیم

امام جمعه جهرم با بیان اینکه جهرمی‌ها مخالف پیشرفت و توسعه سایر شهرستان‌ها نیستند، گفت: بعد از مدت‌ها جهرم نیز فرمانداری ویژه شد و این درست نیست که عده‌ای به مخالفت با آن بپردازند.

مخالف پیشرفت و توسعه شهرستان‌ها نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین با اشاره به سالروز حادثه غم‌بار تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اظهار داشت: 90 سال پیش عده‌ای که نه شیعه بوده و نه سنی بلکه دست‌ساخته دولت انگلیس هستند با حمله به قبور مطهر ائمه مدفون در بقیع، حرم این بزرگواران را تخریب کردند.

وی با بیان اینکه این ظلم با نتیجه یک توطئه حساب شده علیه مسلمان‌ها بوده است، افزود: آنها در صدد بودند تا صفوف یکپارچه مسلمان‌ها را از یکدیگر پراکنده کنند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه 30 سال پس از این واقعه و در وسط کشورهای اسلامی و با نقشه شوم انگلیس حکومتی به‌نام اسرائیل به وجود آمد، گفت: سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن دولت انگلیس امروز در کشور مصر و دیگر کشورهای مسلمان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه گرچه تخریب قبور و بارگاه مطهر ائمه اطهار توسط وهابی‌ها صورت می‌گیرد اما ما می‌دانیم ریشه این امور یهودی‌ها هستند، ابراز داشت: جای تاسف دارد که امروز رژیم صهیونیستی روند شهرک‌سازی را در فلسطین ادامه داده و ملت‌ها به اختلاف میان خودشان مشغول هستند.

دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم نیز گفت: نمایندگان مجلس از 18 وزیر پیشنهادی به 15 نفر رای اعتماد داده و این مهم نشان از حمایت مجلس از دولت برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نمایندگان به عنوان وکیل مردم مسئول بوده و به وظیفه قانونی خود در انتخاب وزرا عمل کردند، بیان داشت: کابینه جدید از فردا مشغول به فعالیت در وزارتخانه‌های متبوع می‌شوند و مجلس نیز از آنها حمایت می‌کند.

امام جمعه جهرم با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در دیدار روز عید فطر مسئولان نظام، خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب در این دیدار بر تداوم بحث حماسه اقتصادی و همچنین رشد علمی در کشور تاکید داشتند و آنها را از اموری دانستند که در دولت جدید به شکل جدی باید دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به ارتقای شهرستان جهرم به فرمانداری ویژه و گلایه برخی از شهرستان‌ها از این امر گفت: در دورانی که دیگر شهرها فرمانداری ویژه شدند مردم جهرم هیچ مخالفتی نداشتند.

دژکام با بیان اینکه جهرمی‌ها مخالف پیشرفت و توسعه سایر شهرستان‌ها نیستند، تصریح کرد: بعد از مدت‌ها جهرم نیز فرمانداری ویژه شد و این درست نیست که عده‌ای به مخالفت با این طرح بپردازند.

امام جمعه جهرم ادامه داد: این متانت مردم جهرم است که موضعی مقابل حرف‌های دیگران ندارند و آنها در طول تاریخ و در عمل نشان دادند که در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده و هستند.

وی اضافه کرد: پیشرفت شهرستان‌ها نیاز به اوقات تلخی ندارد و بهتر است که این افراد نیز سکوت کنند.

دژکام همچنین در پایان خطبه‌های نماز جمعه جهرم سالروز ورود نخستین گروه آزادگان جنگ تحمیلی به ایران اسلامی را تبریک گفت و ادامه داد: ما خاطره فداکاری و رادمردی جوانان رشید اسلام در جنگ تحمیلی که موجب عزت و افتخار برای ایران اسلامی شدند را از یاد نمی‌بریم.

انتهای پیام/2448/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول